ربات روسی به مدت یک هفته میهمان ایستگاه فضایی خواهد بود

0 1,037

رئیس سازمان فضایی روسیه، روسکاسموس (Roscosmos)، اعلام کرد که ربات انسان‌نمای فدور (FEDOR) پس از رفتن به ایستگاه فضایی بین‌المللی، به مدت یک هفته و نیم در آنجا می‌ماند.

دیمیتری راگوزین (Dmitry Rogozin) رئیس این سازمان در این‌باره به خبرنگاران گفت: «ربات انسان‌نمای فدور که در ۲۲ اوت (۳۱ مرداد) راهی ایستگاه فضایی بین‌المللی می‌شود، به مدت یک هفته و نیم در این ایستگاه مداری خواهد ماند.» وی افزود: «ما قصد داریم تا این ربات را به عنوان بخش مقدماتی ماموریت ارسال انسان به ماه، به قمر زمین ارسال نماییم.» راگوزین همچنین ادامه داد: «ما در مرحله مقدماتی این ربات را به منظور کسب اطلاعاتی از خطرات و شرایط آنجا ارسال می‌کنیم؛ سپس انسان‌ها را به ماه خواهیم فرستاد.»

گفتنی است این ربات با قدی حدود ۱۸۰ سانتی‌متر و وزنی معادل ۱۰۵ کیلوگرم می‌تواند پس از افتادن به تنهایی و بدون نیاز به کمک مجددا بایستد، ماشین را ترک و به طور منظم در ساختمان کار کند. همچنین یکی از مزایای این ربات برای سفرهای فضایی این است که دیگر نیازی به پوشیدن لباس مخصوص فضا ندارد. 

از طرفی مقامات آژانس فضایی روسیه اعلام کردند که هر یک ساعت پیاده‌روی فضانوردان در فضا هزینه‌های زیادی را به همراه دارد که با این ربات می‌توان هزینه‌ها را کاهش داد.

منبع خبرگزاری فارس
با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=13550
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها