رصدخانه فضایی روسیه بازنشسته شد

0 555

رصدخانه فضایی رادیو آسترون (RadioAstron) ماموریت خود پایان داد. این رصدخانه فضایی در طول ماموریتش علاوه‌بر  تهیه برخی از پر وضوح‌ترین عکس‌های نجوم در تاریخ مطالعات اخترفیزیکی زیادی را بر روی اجرام نجومی، با همکاری تلسکوپ‌هایی در سراسر جهان از جمله تلسکوپ گرین بانک (Green Bank) انجام داد.

رادیوآستورن که در ژانویه ۲۰۱۱ پرتاب شد به‌طور عمده از یک تلسکوپ با قطر ۴۳ متر در آزمایشگاه گرین‌بانک برای دریافت داده‌ها استفاده می‌کرد.
رادیوآستورن جامعه علمی بین‌المللی را به واسطه یافته‌های منحصر به فردی که پیدا می‌کرد تحت تاثیر قرار می‌داد. دقت تصویربرداری بالای این رصدخانه به کمک تکنیک تداخل سنجی بسیار طولانی (Very Long Baseline Interferometry) بدست آمد. این تکنیک بدین صورت است که ماهواره با متصل شدن به آنتن‌های تلسکوپ‌های زمین با متمرکز کردن همه آن‌ها روی یک هدف به خصوص، یک تلسکوپ مجازی بسیار قدرتمند می‌ساخت.
برنامه رادیوآسترون توسط مرکز فضایی آسترو (Astro Space Center)، موسسه فیزیک لبدف (Lebedev Physical Institute) و انجمن علمی لاوچکین (Lavochkin Scientific and Production Association) تحت قرارداد با آژانس فضایی روسیه (Roscosmos) اجرا شد.

 
منبع spacenewsfeed.com
با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=13440
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها