پنتاگون در فکر ساخت پاسگاه نظامی فضایی

0 615

مقر فرماندهی وزارت دفاع ایالات متحده آمریکا، پنتاگون (Pentagon)، قصد دارد پاسگاه فضایی نظامی مشابه فیلم استارتِرک (Star Trek) در فضا بسازد و در نهایت خدمه انسانی را در آن مستقر کند.

وزارت دفاع ایالات متحده فکر ساخت یک پاسگاه فضایی خودمختار در مدار زمین را در سر می‌پروراند؛ ایستگاهی که قرار است نقش یک قطب مرکزی برای آزمایش برنامه‌های فضایی نظامی این کشور را ایفا کند. واحد نوآوری‌های دفاعی ارتش ایالات متحده (DIU) نیازمندی‌های این طرح را ارائه کرده است. راه حل‌هایی که از سوی پیمانکاران ارائه می‌شوند باید روش‌‌هایی برای امکان مونتاژ ایستگاه در فضا، آزمایش‌های جاذبه ضعیف، تدارکات و ذخیره‌سازی، تولید، آموزش و آزمایش و ارزیابی، پذیرش محموله ها و کاربردهای دیگر را ارائه کنند.

ایده وزارت دفاع ایالات متحده مشابه با فضاپیمای سریال استارتِرک (Star Trek: Deep Space Nine) است

این ایستگاه فضایی باید از منبع نیروی مداوم بهره‌مند بوده و دارای فضای داخلی حداقل یک متر مربعی و قابلیت حمل محوله‌هایی با وزن ۸۰ کیلوگرم باشد. به این ترتیب در مقایسه با ایستگاه فضایی بین‌المللی بسیار کوچک‌تر خواهد بود. پاسگاه فضایی در نهایت می‌تواند به مکانی برای جای دادن خدمه بدل شود و بر اساس آنچه در نیازمندی‌ها تشریح شده باید بتواند به دیگر پاسگاه‌های مشابه هم متصل گردد. مقامات نظامی ایالات متحده برای آماده شدن ایستگاه طی دو سال پس از انتخاب پیمانکار این پروژه برنامه‌ریزی کرده‌اند.

تمامی این‌ها به این معنی است که واحد نوآوری‌های دفاعی ارتش ایالات متحده قصد دارد حضور نظامی در مدار زمین را افزایش دهد. همین حالا آژانس‌های دولتی مستقلی از جمله ناسا (NASA) در فضا حضور دارند اما هر گونه حضور نظامی در فضا می‌تواند مناقشه‌های متعددی را به همراه داشته باشد.

دونالد ترامپ (Donald Trump) در آذر ماه سال ۱۳۹۷ فرمان تشکیل فرماندهی فضایی را صادر کرد. او قصد دارد ایجاد ششمین بخش نیروی نظامی ایالات متحده را تا سال ۲۰۲۰ کلید بزند.

علی‌رغم اینکه پاسگاه فضایی ایالات متحده با اندازه کوچک و ظرفیت حمل محموله محدود نمی‌تواند به عنوان یک سلاح نظامی تهدیدآمیز تلقی شود اما هنوز مشخص نیست که این کشور برای چه مقاصدی از این ایستگاه استفاده خواهد نمود. به گفته یکی از مقامات DIU، ارتش بیش از اینکه به دلیل ایجاد این پروژه علاقه‌مند باشد به چگونگی اجرای آن فکر می‌کند.

منبع دیجیاتو
با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=13427
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها