کانادایی‌ها منظومه ماهواره‌ای برای ردیابی کشتی‌ها برپا می‌کنند

0 599

یک شرکت کانادایی به نام اکزکت‌ارث (ExactEarth) برنامه‌ای را برای ساخت یک منظومه ماهواره‌ای مخابراتی به نام ایسیل (ESAIL) آغاز کرده است. ایسیل برای ردیابی کشتی‌‌ها و ارائه خدمات ارتباطی به آن‌ها برپا می‌شود. طی این برنامه ساخت ماهواره‌های این منظومه به آژانس فضایی اروپا (ESA) و پرتاب ماهواره‌ها به شرکت آریان اسپیس (Arian Space) سپرده شده است.
کشتی‌های بیشتر از ۳۰۰ تن در آب‌های بین‌المللی، کشتی‌های بیشتر از ۵۰۰ تن در آب‌های محلی و تمام کشتی‌های مسافربری توسط سازمان دریایی بین‌المللی (International Maritime Organization) مجبور به حمل سامانه شناسایی اتوماتیک (AIS) هستند. این سامانه موقعیت مکانی کشتی‌ها را به صورت زنده به سازمان دریایی بین‌المللی مخابره می‌کند.
برای برقراری ارتباط بین سامانه های شناسایی اتوماتیک کشتی‌ها و ایتسگاه‌های رادیویی سازمان دریایی بین‌المللی نیاز به یک مسیر مستقیم است، اما انهنای زمین مانع وجود داشتن این مسیر مستقیم بین کشتی‌های مستقر در اقیانوس و آنتن‌ها می‌شود، درحالیکه آنتن‌هایی سوار بر ماهواره‌ها در مدار قرار دارند چنین محدودیت‌هایی ندارند و می‌توانند کشتی‌ها را از سراسر اقیانوس‌ها ردیابی کرده و با تشکیل یک مثلث ارتباط آن‌ها را با مراکز زمینی برقرار کنند.
پوشش ماهواره‌‌ای دریاها بسیار اهمیت دارد چراکه ۹۰ درصد تجارت جهانی از طریق دریاها انجام می‌شود. به علاوه پوشش ماهواره‌ای دریاها به افزایش ایمنی حمل و نقل دریایی، ردیابی راحت‌تر کشتی‌ها و یافتن مسیرهای مناسب‌تر برای کشتی‌ها خواهد انجامید.

منبع spacedaily
با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=13399
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها