پرتاب آزمایشی اوریون با موفقیت انجام شد+فیلم

سازمان فضایی آمریکا، ناسا، فضاپیمای جدید اوریون (Orion) را با موفقیت به فضا فرستاد. این سازمان قصد داشت یک مأموریت برای آزمایش یک جزء ضروری از کپسول سرنشین‌دار اوریون انجام دهد.

این مأموریت روز سه‌شنبه ۲ ژوئیه از پایگاه نیروی هوایی کیپ کاناورال (Cape Canaveral Air Force Station) در ایالت فلوریدا آمریکا انجام شد. پرتاب این کپسول توسط ناسا به صورت زنده پوشش داده شد. این مأموریت که اسنت ابورت-۲ (Ascent Abort-2) نام دارد، سامانه LAS فضاپیمای اوریون را آزمایش می‌کند.

LAS یک سامانه ایمنی خدمه پرواز است که به کپسول فضایی متصل می‌شود و در مواقع سقوط اضطراری کپسول را به سرعت از حامل فضایی پرتابی خود جدا می‌کند. این آزمایش راه را برای مأموریت آرتمیس (Artemis) و اعزام فضانوردان به مریخ و ماه هموار خواهد کرد. در این پرتاب آزمایشی، قسمت تقویت‌کننده فضاپیما ۶ مایل به اتمسفر زمین راه خواهد یافت. پرواز آزمایشی اوریون به اطمینان‌بخشی به حفظ امنیت فضانوردان در مواقع اورژانسی کمک خواهد کرد.

اوریون بخشی از برنامه ناسا برای اکتشافات عمیق فضایی است. قرار است نخستین پرتاب فضاپیمای اوریون که مأموریت ای‌ام-۱ (EM-1) نام دارد در ژوئن سال ۲۰۲۰ انجام گیرد.

نخستین پرواز آزمایشی بدون سرنشین فضاپیمای اوریون، در پنج دسامبر سال ۲۰۱۴ با موفقیت صورت گرفت. این فضاپیما مانند فضاپیمای آپولو (Apollo) از یک کپسول حامل فضانوردان تشکیل شده که می‌تواند به فضای ورای زمین برود و پس از اکتشاف در سیارات دیگر و همچنین سیارک‌ها، با کمک چتر نجات به زمین فرود آید.

امیرچمنی

ازشماممنونم مطالبتان بسیارعالی وباعث آگاه شدن ازمسا

بسیارعالی مطالبتان باعث افزایش آگاهی علمی واجتماعی می‌شود. ازتیم شمابینهایت ممنون وسپاس زارم.