بازگشت ۳ فضانورد به زمین و تعویض فرمانده ایستگاه فضایی

0 667

سه فضانورد که در یک کپسول سایوز (Soyuz) ایستگاه فضایی بین‌المللی را ترک کرده بودند، به سلامت در قزاقستان فرود آمدند. آنه مک‌کلین (Anne McClain)، دیوید سنت ژاک (David Saint-Jacques) و اولگ کانوننکو (Oleg Kononenko) پس از اقامتی ۲۰۴ روزه، در یک کپسول سایوز در قزاقستان فرود آمدند.

این سه فضانورد در سوم دسامبر ۲۰۱۸ میلادی به ایستگاه فضایی بین‌المللی سفر کرده بودند. آن‌ها طی اقامت خود در این ایستگاه فضایی ۳۲۶۴ بار دور زمین مدار زدند و مسافتی بیش از ۸۶ میلیون مایل را طی کردند.

پس از فرود و انجام آزمایش‌های پزشکی،‌‌ مک‌کلین و سنت ژاک به شهر هیوستن (Houston) در ایالت تگزاس آمریکا و کانوننکو به شهر استار سیتی (Star City یا Zvyozdny gorodok) در روسیه می‌روند. آن‌ها در این ماموریت فضایی صدها آزمایش در حوزه‌های مختلف زیست‌شناسی، بیوفناوری، فیزیک و زمین‌شناسی انجام دادند.

همچنین با بازگشت این فضانوردان٬ اولگ کانوننکو (Oleg Kononenko) فضانورد سازمان فضایی روسیه، روسکاسموس (Roscosmos)، فرماندهی ایستگاه فضایی بین‌المللی را به هموطن خود الکسی آوچینین (Aleksei Nikolaevich Ovchinin) تحویل داد.

ساکنان آتی ایستگاه فضایی بین‌المللی اندرو مورگان (Andrew Richard Morgan) از ناسا، لوکا پارامیتانو (Luca Parmitano) از سازمان فضایی اروپا (European Space Agency) و الکساندر اسکورتسوف (Alexander Escortsov) از سازمان فضایی روسیه، روسکاسموس (Roscosmos)، هستند. آن‌ها در روز ۲۰ جولای همراه یک کپسول سایوز ام.اس -۱۳ (Soyuz MS-13) از مقر فضایی بایکنور (Baikonur Cosmodrome) در قزاقستان به ایستگاه فضایی بین‌المللی پرواز می‌کنند.

منبع خبرگزاری مهر
با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=13336
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها