معرفی ۱۲ فضانورد زن کاندیدای سفر به ماه

0 800

در ماموریت جدید ناسا به نام آرتمیس (Artemis) برای اولین بار یک فضانورد زن به ماه اعزام می‌شود. این ماموریت در سال ۲۰۲۴ انجام خواهد شد که البته ناسا تاکنون نام این فضانورد را منتشر نکرده است، اما ۱۲ فضانورد زن برای سفر به ماه کاندید هستند.

از آنجایی که زمان شروع این ماموریت در سال ۲۰۲۴ اعلام شده است، نام این فضانورد زن مشخص نیست. در همین رابطه جیم برایدنستاین (Jim Bridenstine)، مدیر ناسا، در مصاحبه اخیر خود اعلام کرد این فضانورد زن باید به صورت کامل مراحل آموزشی را طی کرده و در گذشته تجربه سفر به ایستگاه فضایی بین‌المللی را نیز در کارنامه خود داشته باشد. وی افزود ما قصد داریم شایسته‌ترین کاندید برای ماموریت آرتمیس را انتخاب کنیم.

مشخصات ۱۲ فضانورد زن کاندیدای سفر به ماه

 هم‌اکنون در ناسا ۲۶ فضانورد مرد و ۱۲ فضانورد زن شامل پزشک، دانشمند و خلبان نظامی حضور دارند که سن فضانوردان زن بین ۴۰ تا ۵۳ سال است. از این رو می‌توان نتیجه گرفت که این ۱۲ فضانورد زن کاندیدای سفر به ماه خواهند بود که شایسته‌ترین آن‌ها انتخاب می‌شود. در ادامه با مشخصات این ۱۲ فضانورد زن آشنا می‌شویم.

سرنا آئونو-چنسلور (Serena Auñón-Chancellor)
او پزشک هوافضا ناسا محسوب می‌شود که در قالب جراح پرواز فعالیت می‌کند. وی حضور ۶ ماهه در ایستگاه فضایی بین‌المللی را در کارنامه خود دارد.

تریسی کالدول دایسون (Tracy Caldwell Dyson)
دایسون تاکنون دو بار سفر به ایستگاه فضایی بین‌المللی را تجربه کرده و دارای مدرک دکترای شیمی است.

جنت اپس (Jeanette Epps)
اپس قبل از اینکه به ناسا بپیوندد به مدت 7 سال به عنوان افسر فنی تجسس در سازمان سی‌آی‌ای (CIA) آمریکا فعالیت داشته است.

کریستینا کوچ (Christina Koch)
او چهارمین فضانورد زن این لیست است که یک مهندس بوده و در حال حاضر در ایستگاه فضایی بین‌المللی حضور دارد.

نیکول من (Nicole Mann)
نیکول من نیز یک مهندس و خلبان نظامی است که در حال گذراندن آموزش‌های لازم برای حضور در اولین پرواز در کپسول استارلاینر (Starliner) شرکت بوئینگ (Boeing) است.

مگان مک آرتور (Megan McArthur)
مک آرتور در آخرین ماموریت پرواز به سوی تلسکوپ هابل شرکت داشت و حضور ۱۳ روزه‌ در فضا را تجربه کرده و دارای دکترای اقیانوس‌شناسی است.

آن مک کلین (Anne McClain)
این فضانورد سابقه فعالیت در ارتش را در کارنامه خود دارد و در حال حاضر در ایستگاه فضایی بین‌المللی فعالیت می‌کند، وی تاکنون ۲ راهپیمایی فضایی را نیز تجربه کرده است.

جسیکا میر (Jessica Meir)
جسیکا میر در رشته‌های زیست‌شناسی و زیست‌شناسی دریایی تحصیل کرده و خلبان ماهری محسوب می‌شود. وی در گذشته در شرکت لاکهید مارتین (Lockheed Martin) نیز فعالیت داشته است، اما تاکنون سفر به فضا را تجربه نکرده است.

کیت رابینز (Kate Rubins)
رابینز توانست در سال ۲۰۱۶ میلادی ۱۱۵ روز حضور در ایستگاه فضایی بین‌المللی را تجربه کند. او یک میکروبیولوژیست است و در خصوص ویروس ابولا نیز تحقیقات متعددی را انجام داده است.

شانون واکر (Shannon Walker)
شانون واکر در سال۲۰۱۰ میلادی به عنوان مهندس پرواز طی ماموریت فضایی به مدت ۱۶۳ روز در فضا حضور داشته است.

استفانی ویلسون (Stephanie Wilson)
ویلسون نیز تاکنون سه بار در سال‌های ۲۰۰۶، ۲۰۰۷ و ۲۰۱۰ میلادی سفر به فضا را تجربه کرده و در مجموع بیش از ۴۲ روز در فضا حضور داشته است. وی مدرک مهندسی هوافضا از دانشگاه تگزاس (University of Texas) را در کارنامه خود دارد.

سونیتا ویلیامز (Sunita Williams)
دوازدهمین فضانورد زن نیز سونیتا ویلیامز است که تاکنون دو بار به فضا سفر کرده است. در سال ۲۰۰۶ میلادی در طول سفر به فضا ۴ پیاده‌روی فضایی را با موفقیت انجام داد و بیش از ۶ ماه نیز در ایستگاه فضایی حضور داشت. وی در سال ۲۰۱۲ نیز سفری ۴ ماهه به فضا را تجربه کرده است. وی هم‌ اکنون در حال گذراندن مراحل آموزشی سفر با کپسول استارلاینر شرکت بوئینگ به آسمان است. سونیتا ویلیامز قصد دارد برای سومین بار در ایستگاه فضایی بین‌المللی حضور پیدا کند. وی در مجموع حدود ۳۲۲ روز در فضا حضور داشته و بالغ بر ۵۰ ساعت پیاده‌روی فضایی را در کارنامه خود دارد.

منبع گجت نیوز
با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=13331
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها