تعویق در پرتاب ناو سرنشین‌دار دراگون

سیروس برزو: خبرگزاری روسی تاس گزارش داد که پرتاب ناو دراگون سرنشین دار (Crew Dragon) با حضور خدمه، ممکن است تا پایان ماه نوامبر ۲۰۱۹ به تعویق بیفتد. پیش‌ازاین گفته می‌شد که پرتاب این سفینه به سرنشینی رابرت بکنن (Robert Benken) و داگلاس هورلی (Douglas Hurley) می‌تواند در ماه ژوئیه صورت گیرد و بعدازاین پرواز آزمایشی، ناسا به صدور گواهینامه برای پروازهای منظم این ناو اقدام خواهد کرد.
یک منبع مطلع به خبرگزاری تاس گفت علیرغم پرواز موفق ناو دراگون سرنشین دار به نظر می‌رسد ناسا تصمیم ندارد برای پرواز این سفینه با حضور فضانورد عجله به خرج دهد و احتمالاً پرواز سرنشین‌دار آن تا نوامبر به تعویق خواهد افتاد. البته بنا به گفته وی، پرواز دراگون صد در صد مطلوب نبوده و اسپیس ایکس (SpaceX) قصد دارد تا چتر نجات را تعویض کند، زیرا پس از اولین سفر به ایستگاه فضایی بین‌المللی، پرسش‌هایی درباره آن مطرح شد.
از سال ۲۰۱۱ و به دنبال خانه‌نشین شدن کیهان پیما های شاتل، سفینه روسی سایوز تنها وسیله برای اعزام فضانورد به ایستگاه فضایی بین‌المللی بود و فضانوردان روسی، آمریکایی و دیگر اعضای خدمه با این ناو به مدار زمین سفر می‌کردند. در آمریکا، سفینه‌های جدیدی برای پروازهای فضایی توسط اسپیس ایکس و بوئینگ ساخته‌شده است.
ناو دراگون سرنشین دار، اولین پرواز خود را -البته به‌صورت آزمایشی و بدون خدمه- در ۲ مارس سال جاری مسیحی از کیپ کاناورال آغاز کرد و در ۳ مارس به ایستگاه متصل شد. جدا شدن این سفینه آن در ۸ مارس صورت گرفت و دراگون با چتر نجات، در اقیانوس اطلس بر آب نشست. این نخستین فرود یک سفینه آمریکایی از سال ۱۹۷۵ در دریا بود.