برگزاری مراسم گرامیداشت هفته پژوهش و تجلیل از پژوهشگران برتر در پژوهشگاه هوافضا

0 1,356

روابط عمومی پژوهشگاه هوافضا: هفته پژوهش سال ۹۷ از ۲۴ تا ۳۰ آذرماه و به صورت کشوری برگزار می‌شود. به همین مناسبت روز چهارشنبه ۲۱آذر مراسمی با حضور اساتید، پژوهشگران و کارشناسان پژوهشگاه هوافضا در محل پژوهشگاه برگزار شد.
در ابتدای مراسم دکتر امی،  ضمن تبریک این هفته به همه پژوهشگران و فناوران و خوش آمدگویی به مهمانان مدعو، به ارتقای جایگاه علمی کشور در سال‌های گذشته اشاره کرد و سپس خلاصه‌ای از فعالیت های پژوهشگاه در سال ۱۳۹۷ را ارائه نمود.
وی در بخش‌هایی از سخنان خود به لزوم به کارگیری فناوری‌های جدید در جهت رفع نیازهای عمومی جامعه پرداخت و به عنوان یک مثال، با اشاره به مشکلات حمل و نقل عمومی و جمعیت کشور به ویژه در شهرهای بزرگ، لزوم جهت‌گیری دانش هوانوردی عمومی به سمت استفاده از تاکسی هوایی (Air Taxi)  را تشریح کرد.
سپس دکتر ضرغام، رییس صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران کشور، توضیحاتی در خصوص فعالیت های این صندوق و نحوه حمایت از طرح‌های پژوهشی ارائه داد. وی یادآوری کرد که حدود ۲۸درصد مقالات پذیرفته شده سالیانه نتیجه حمایت‌های این صندوق می باشد و در سال گذشته از ۶۰۰۰پروژه رسیده به صندوق، حدود یک سوم آنها صلاحیت های لازم و حمایت صندوق را اخذ نموده‌اند.   

در ادامه دکتر طیبی رهنی، معاون پژوهشی پژوهشگاه هوافضا، انواع پروژه‌های پژوهشگاه را معرفی نمود و با اشاره به طرح های کلان تعریف شده در پژوهشگاه و توانمندی های موجود در بستر پژوهشگاه اظهار امیدواری کرد که در آینده پژوهشگران پژوهشگاه بتوانند حمایت های بیشتری از صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران کشور اخذ نمایند. سپس وی آیین نامه و نحوه انتخاب پژوهشگر برتر در سال ۹۷ را توضیح داد.
در ادامه، از دکتر روشنیان به عنوان پیشکسوت علمی حوزه هوافضای کشور و دکتر پورفرزانه به عنوان پیشکسوت صنعت هوافضای کشور تقدیر شد. سپس پژوهشگران برتر پژوهشگاه معرفی و ازدکتر حاج ابراهیمی به عنوان پژوهشگر برتر و دکتر شمس، دکتر علیخانی و دکتر فارسی به عنوان پژوهشگران در رتبه دوم تقدیر شد.
در انتهای مراسم نیز، از رساله برتر دکتری و پایان نامه برتر کارشناسی ارشد نیز تقدیر به عمل آمد.

شایان ذکر است در مراسم هفته پژوهش پژوهشگاه هوافضا دکتر نصراله ضرغام، رییس صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران کشور، آقای منوچهر منطقی، رئیس مرکز ملی فضایی ایران، دکتر جعفر روشنیان، عضو هیات علمی دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی، دکتر حسین پورفرزانه، معاون شرکت مهندسی و ساخت توربین مپنا (توگا) و مشاورین ریاست پژوشگاه، دکتر صدر، مهندس طالب زاده و دکتر ابراهیمی نیز حضور داشتند.

با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=11882
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها