یک شرکت نوپا تصاویر ماهواره ای را در اختیار عموم قرار می‌دهد

0 421

شرکت نوپای برد.آی (BIRD.I)  در سال ۲۰۱۶ توسط  کورنتین گیلو (Corentin Guillo) تاسیس شد. زمانی که او در صنعت هوافضا شاغل بود، جمع آوری تصاویر ماهواره ای را برعهده داشت. او متوجه شد که تعداد زیادی ماهواره‌ وجود دارد که تصاویری را که همیشه در اختیار داشتند، به طور مستقیم به پایگاه داده‌ها ارسال می‌کنند و مشتریان گسترده‌ای به این تصاویر دسترسی ندارد و همین موضوع موجب تاسیس این شرکت نوپا شد. این شرکت در حال حاضر با ارائه دهنده‌های مختلف تصویر ماهواره‌ای در سراسر جهان کار می‌کند. برد.آی، تصاویر ماهواره‌ای را تحلیل می‌کند تا متخصصان صنایعی مانند ساخت‌وساز و افرادی که تصاویر منظم به روز شده از از نقشه های گوگل را دریافت می‌کنند با آگاهی بیشتری در بازارتجارت کار کنند.
نشریه نشنال گفتگویی با کورنتین گیلو مدیرعامل و الیس ریچی(Alice Ritchie) مدیر بازاریابی این شرکت انجام داده که در ادامه می‌خوانید. 

چرا این شرکت را تاسیس کردید؟
کورنتین گیلو: من ۱۲سال در صنعت فضا کار کردم. قبل از اینکه در سال ۲۰۰۹ به انگلستان بروم، کار خود را در صنعت فضایی فرانسه آغاز کردم، و سپس در سال ۲۰۱۶ از آکسفورد به گلاسکو آمریکا نقل مکان کردم. وقتی به دهه گذشته فکر می‌کنم، می‌بینم گوگل‌ارث با ارائه تصاویر ضعیف و قدیمی به بازار تجارت انبوه ضربه زد. با تاسیس این شرکت می‌خواستم تصاویر جدید و به روز را در اختیار مصرف کنندگان بیشتری قراردهیم. 

شرکت شما چطور کار می‌کند؟
آلیس ریچی: ما تعداد زیادی تصاویر ماهواره‌ای را از ارائه‌دهندگان مختلف تهیه می‌کنیم و آنها را برای استفاده کاربران تجاری گردآوری می‌کنیم. یکی از صنایع کلیدی که در حال حاضر با آن کار می‌کنیم صنعت ساخت وساز است. شما می‌توانید طول یا عرض جغرافیایی را جستجو و بر اساس منطقه‌ای که می‌خواهید طبقه‌بندی کنید. شما می‌توانید قدیمی‌ترین و یا جدیدترین تصاویر را انتخاب کنید. ما در حال همکاری با شرکت‌ها برای ساخت یک ردیاب ساختمانی هستیم. ما می‌خواهیم مدلی ایجاد کنیم تا تغییراتی که در یک سازه ایجاد می‌شود تشخیص دهیم، و پیشرفت پروژه را نظاره کنیم.

تفاوت کار شما با دیگر شرکت‌های مشابه در چیست؟

آلیس ریچی: بطور مثال قبلا اگر می‌خواستید یک تصویر ماهواره‌ای از کلیسای جامع گلاسکو داشته باشید، باید تصویری از اسکاتلند مرکزی را فقط بخاطر آن منطقه کوچک خریداری می‌کردید. بنابراین کاربر مجبور بود هزاران پوند خرج کند و موانع به دست آوردن اطلاعات  بسیار زیاد است. حتی کمترین میزان سفارش هم هزینه زیادی به کاربر تحمیل می‌کند.. مشتریان ما دارای اعتبار هستند و می‌توانند انتخاب کنند که چه بخشی از تصاویر را می‌خواهند. قبلا این اطلاعات فقط برای پلیس و ارتش در دسترس بود زیرا آنها دارای بودجه بیشتری هستند. تصاویری گوگل‌مپ مربوط به سال‌های گذشته است.

بازار هدف شرکت شما چیست؟
کورنتین گیلو: بازار هدف ما به تقاضای مشتری بستگی دارد. تجارت همیشه با سوالات بیشتری همراه است، سوالاتی از قبیل اینکه شرایط بازار چطور در طول زمان تغییر می‌کند. تجارت فقط با استفاده از خدمات انجام نمی‌گیرد، بلکه با افراد هم سروکار دارد.
آلیس ریچی: ما مشتریان زیادی در خاورمیانه داریم، زیرا آنجا بناهای بسیاری وجود دارد. این واقعا فرصتی ارزشمند برای ما است تا به پیشرفت صنایع مختلف کمک کنیم.

چه چیزهایی در این کار برایتان لذت بخش است؟
آلیس ریچی: برای من جذابیت دارد چون یک کسب و کار نوین است. من در مورد فن‌آوری فضایی مطالب زیادی فرا گرفتم. این کارهمیشه در حال تغییر است و برای من واقعا هیجان‌انگیز است.
کورنتین گیلو: چیزی که بیشتر دوستش دارم، مردم است. ما هنوز یک شرکت نوپا(استارت‌آپ) هستیم و من تحت تاثیر بسیاری از فرهنگ‌ها هستم. ما ۱۵ کارمند و ۱۲ ملیت مختلف در شرکت داریم، بنابراین با تجربیاتی غنی روبرو هستیم.

چشم‌انداز موقعیتتان در ده سال آینده را چگونه ارزیابی می‌کنید؟
کورنتین گیلو: بهترین راه تعیین موقعیت ۱۰ ساله ما این است که به فناوری جی‌پی‌اس نگاه کنیم. این فناوری ۱۴ سال پیش منتشر شد و امروز شما برای پیدا کردن گوشی که فاقد جی‌پی‌اس است با مشکل روبرو می‌شوید. در مدت ۱۰ سال، حضور جی‌پی‌اس پر رنگ‌تر هم خواهد شد و ما همراه با آن رشد خواهیم کرد. گلاسکو در حال تبدیل شدن به مرکز فضایی اروپا است. فضاپیمای بیشتری در گلاسکو نسبت به سایر جاهای دیگر اروپا ساخته شده و این فرصت خوبی برای همکاری ما و صنایع فضایی است.
آلیس ریچی: گلاسکو شهر کوچکی است اما پرتوان است و موقعیت‌های زیادی دارد.

منبع
با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=11834
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها