معرفی بازی؛ با شبیه‌ساز فضایی اوربیتر، در فضا سفر کنید

0 4,115

مریم فخیمی: اگر به دنبال یک بازی فضایی هستید که باعث می شود احساس کنید که فرمانده یک سفینه هستید، باید اوربیتر را در رایانه خود نصب کنید. Orbiter یک شبیه‌ساز فضایی سه بعدی است که در آن محیطی کاملا واقع گرایانه از فضا ترسیم شده است.
این بازی در سال 2000 توسط مارتین شوایگریکی از کارشناسان ارشد در بخش علوم رایانه در دانشگاه لندن طراحی شد. Orbiter براساس محاسبات فیزیکی پیشرفته که درسفرهای فضایی واقعی کاربرد دارد طراحی شده و به کاربر کمک می‌کند تا سفینه خود را مانند یک فضانورد واقعی هدایت کند، با موفقیت  به مدار سفرکرده و به زمین بازگردد. Orbiter از همان ابتدا که قرار است موشک پرتاب شود تا زمان خروج آن از جو زمین و حرکت آن در فضا را بصورت سه‌بعدی شبیه سازی خواهد کرد. زمانی که در فضا هستید حرکاتتان کند و آهسته خواهند شود و جاذبه تا حد بسیار زیادی از بین خواهد رفت.


این بازی به بازیکنان اجازه می‌دهد که چندین رویداد تاریخی فضایی مانند آپولو 11، برنامه مرکوری یا الحاق شاتل دیسکاوری به ایستگاه فضایی بین المللی را تجربه کنند. در این بازی کاربر می‌تواند به مناطقی از منظومه شمسی دسترسی پیدا کند که بشر هنوز نتوانسته به آن‌ها راه یابد.
به طور خلاصه، شما حتی می‌توانید فناوری آینده سفرهای فضایی را که هنوز طراحی نشده است. در این بازی بیازمایید.
یکی از صحنه‌هایی که بر زیبایی Orbiter می افزاید، تماشای کره زمین در شب و زمانی است که تمامی چراغ‌های شهرها و کشورها در سطح زمین روشن می‌شوند.

امکانات
شاتل فضایی آتلانتیس، ایستگاه فضایی میر، ایستگاه فضایی بین‌المللی، تلسکوپ فضایی هابل و ماهواره LDEF ازجمله سفینه‌های بازی اوربیتر است.
در این بازی شاتل فضایی از مرکز فضایی کندی پرتاب شده و به ایستگاه فضایی بین المللی متصل می‌شود.
کاربر پروازهای تاریخی مرکوری، جیمنای، آپولو، وستوک را تجربه خواهد کرد.
می‌توانید برنامه‌های بین‌سیاره‌ای را برنامه‌ريزی کرده و با فضاپيمای مجهز در منظومه شمسی کاوش کنید.
دنیاهای جدید را کشف و کاوش کنید.
موشک  خود را طراحی و یا افزودنی‌های ایجاد شده توسط کاربران دیگررا دانلود کنید.
کاربر با مفاهیم پروازهای فضایی و مکانیک مداری آشنا خواهد شد.


این شبیه‌ساز در 27 نوامبر 2000 وآخرین نسخه، با نام “Orbiter 2016″، در تاریخ 30 اوت 2016 منتشر شد. اوربیتریک بازی کاملا رایگان است و از نسخه‌های رایگان نیز پشتیبانی می‌کند.قابلیت‌های توسعه و برنامه‌های الحاقی فراوان سال‌هاست که جایگاه این شبیه‌ساز را به عنوان بهترین، در کلاس خود تثبیت کرده است.

این بازی را از وبگاه اصلی دانلود کنید.
http://orbit.medphys.ucl.ac.uk/download.html

 

منبع
با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=11136
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
کاربران ناشناس
کاربران ناشناس
3 سال قبل

لینک دانلود کجاست