معرفی بازی؛ با عملکرد اتمسفر آشنا شوید

بازی CO2peration شما را به سیارات دیگر می‌برد تا چیزهای بیشتری در مورد خودمان بدانیم. کاربران CO2peration در پی یک کشف یک راز علمی هستند: چرا آب زیادی در زمین وجود دارد. یادگیری در مورد افزایش سطح آب‌های دریا، ذوب یخ‌های قطبی، و بلایای طبیعی می‌تواند پراهمیت باشد.

بنابراین پژوهشگران در حال ایجاد راه‌های جدید برای معرفی علم آب و هوا به جوانان هستند. دانشگاه ملی استرالیا، تیمی تشکیل داده تا یک بازی کامپیوتری سه‌بعدی را برای دانش آموزان دبیرستانی تولید کند. کاربران در این بازی به سیارات دیگر سفر می‌کنند و اطلاعات مربوط به اتمسفر و شرایط آب و هوایی را جمع‌آوری می‌کنند.

این موضوع مربوط به تغییرات آب و هوایی نیست، بلکه بر مفاهیم پایه‌ای تأکید دارد، مانند اینکه چگونه گازهای گلخانه‌ای گرما را به دام می‌اندزد واینکه چگونه اتمسفر یک سیاره اقلیم آن را تحت تاثیر قرار می‌دهد. سازندگان بازی می‌گویند که در پی  تغییر نظرات دانش‌آموزان یا جهت‌دهی به ایده‌های آن‌ها نیستند، بلکه هدفشان آموزش علم است.

به گفته پژوهشگران، دانش‌آموزان دبیرستان گروه مناسبی برای جذب به این بازی هستند. آنها یک گروه سنی منحصر به فرد هستند، چرا که هنوز ساختار ذهنی آن‌ها کاملا شکل نگرفته است. و هنوز قابلیت آموزش دارند. سازندگان معتقدند کاربران به کمک این بازی خواهند آموخت که چرا و چگونه اقلیم زمین تغییر می‌کند و بشر چه کاری می‌تواند انجام دهد.

منبع