تصاویر فضایی (26) + عکس

0 1,448

امیرحسین مجیدیان: در هزاره ی جدید میلادی ، علاوه بر اینکه تماشاگران آسمان و ستاره شناسان در سراسر جهان شاهد ابرماه های زیبا، شهاب سنگ های بزرگ جذاب و شفق های  رنگارنگ بی نظیری بوده اند، پرتاب ها و ارسال های فضایی جدیدی شکل گرفتند و به عرصه ی فضایی شکوه افزودند.بنابراین قصد داریم تا با روالی منظم در قالب آلبوم عکس هایی روزانه همراه شما باشیم. عکس های امروز به کوشش امیررضا کامکار است.
این شما و عکس های جذاب امروز:

یک-لذت از آسمان شب: نخلستان بر آسمان رفته و تاریکی جذاب شب به امیرضا کامکار کمک کرده تا چنین عکس جذابی را به ثبت برساند.او این عکس را در روستای ترود نزدیک به کویر مرکزی ایران (حوالی شهر شاهرود) گرفته است.

دو-رصدخانه ی آلاشت مازندران: رصدخانه ی کوچکی است که با آلودگی نوری یک شهر نزدیک احاطه شده است. صورت فلکی ذات الکرسی و کهکشان آندرومدا در آسمان قابل مشاهده است.مجموعه رصدخانه و آسمان‌نمای حرفه اي آلاشت با نام رصدخانه آیت‌الله صالحی مازندرانی به عنوان تنها رصدخانه استان‌های شمالی ایران و نخستین رصدخانه استان مازندران با هدف ایجاد طرحی آموزشی و افزایش جاذبه‌های تفریحی و توریستی بوسیله شهرداری آلاشت یکی از شهرهای شهرستان سوادکوه استان مازندران روی یکی از تپه‌های این شهر بنا شده‌است.

3-مثلثی زمستانی: مثلث زمستانی از سه “ستاره شباهنگ” در صورت فلکی سگ بزرگ، “ابط الجوزا” در صورت فلکی جبار ، و “شعرای شامی” در صورت فلکی سگ کوچک تشکیل شده و در آسمان بسیار بارز است.

چهار-شب مهتابی قلعه: ستاره های شب های زمستان و سیاره مشتری بالاتر از دیوار یکی از کاروانسراهای قدیمی استان قم دیده می شوند.

5-نور صبح کاذب: در این تصویر نور کاذبی(نور خورشید منعکس شده توسط گرد و غبار در صفحه منظومه شمسی) به هنگام اول صبح بر سالن تماشاگران پاسارگاد که یک میراث جهانی در نزدیکی شیراز است، تابیده است. همچنین در این تصویر صورت فلکی جبار و خوشه پروین ستاره خوشه برجسته در آسمان هستند.

منبع