پیش‌بینی بازار ۴ میلیارد دلاری مخابرات ماهواره‌ای در صنعت دریایی

0 267

مؤسسه هندی-آمریکایی ایندستری دیتا آنالیتیکس (Industry Data Analytics) گزارشی از بازار مخابرات ماهواره‌ای برای ارتباطات در دریانوردی تهیه کرده که ارغام جالبی را نشان می‌دهد. طبق گزارش این مؤسسه، ارزش بازار مخابرات ماهواره‌ای در صنعت دریانوردی طی سال ۲۰۱۷ به میزان ۲.۳۹ میلیارد دلار بوده و پیش‌بینی می‌شود با نرخ رشد سالانه ۶.۹ درصدی، تا سال ۲۰۲۳ به ۳.۹۶ میلیارد دلار برسد. در ادامه برخی از نکات مهم این گزارش ۱۰۹ صفحه‌ای که به تفصیل در مورد مخابرات ماهواره‌ای و صنعت دریانوردی پرداخته، مورد اشاره قرار می‌گیرد.

افزایش تهدیدهای دریایی

برای حصول اطمینان از امنیت رفت و آمد کشتی‌ها در اقیانوس‌های هند و آرام، اهمیت مخابرات دریایی در حال افزایش است. تهدیدهایی همچون حملات مسلحانه، تروریسم دریایی، دزدان دریایی و قاچاق مواد مخدر از طریق کشتی‌ها، به موازات تهدیدهایی که بشر روی خشکی‌ها با آن‌ها مواجه است، افزایش داشته‌اند. برای کاهش این مسائل، نیاز به زیرساخت‌های مخابراتی ایمن و کارأمد افزایش یافته و در نتیجه بازار مخابرات ماهواره‌ای با رشد مواجه است.

امنیت دریانوردی برای هر کشوری از اهمیت بالایی برخوردار می‌باشد؛ چرا که به توسعه اقتصادی کشور مرتبط بوده و بخش اعظمی از روابط تجاری کشورها را شامل می‌شود. مخابرات و برقراری ارتباط نیز در روند تأمین امنیت کشتی‌ها نقشی حیاتی ایفا می‌کند.

سهم قابل توجه تلفن‌های ماهواره‌ای از بازار

تلفن‌های ماهواره‌ای به‌دلیل پوشش گسترده، ارتباط ایمن و آنتن‌دهی قوی اکثراً در کشتی‌ها و ناوهای نظامی مورد استفاده قرار می‌گیرند. این فناوری در سال ۲۰۱۷، حدوداً ۳۹ درصد از کل بازار مخابرات ماهواره‌ای دریایی را شامل می‌شد و با توجه به تغییراتی که از لحاظ قابلیت‌ها و خصوصیات پشت‌سر می‌گذارد، پیش‌بینی می‌شود که این سهم افزایش نیز داشته باشد.

آمریکای شمالی، مشتری اصلی

بازار مهمی که برای مخابرات ماهواره‌ای دریایی در آمریکای شمالی وجود دارد، عمدتاً به‌دلیل فعالیت‌های تحقیق و توسعه و صنعتی‌سازی در این منطقه است. طی سه دهه اخیر، مأموریت‌های راهبردی و تاکتیکی اغلب به ماهواره‌های مخابراتی نظامی وابسته بوده‌اند و اصولاً ساختار دریانوردی آمریکای شمالی بر اساس این تفکر بنا نهاده شده که کنترل مخابرات دریایی، هر کشوری را در جایگاهی برتر از لحاظ نظامی قرار می‌دهد. برای رسیدن به این برتری، منطقه مذکور به بازاری مناسب مخابرات ماهواره‌ای دریایی تبدیل شده است.

در گزارش مؤسسه یادشده، شرکت‌ انگلیسی اینمارست (Inmarsat)، شرکت‌های آمریکایی ایریدیوم (Iridium communications) و ویاست (Viasat) و همچنین شرکت اماراتی ثریا (Thuraya) به‌عنوان برخی از بازیگران اصلی بازار مخابرات ماهواره‌ای در صنایع دریانوردی طی سال‌های آتی معرفی شده‌اند.

منبع thechronicleindia
با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=10573
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها