سازمان فضایی هند باهمکاری بخش خصوصی ۲۷ ماهواره می‌سازد

0 1,071

سازمان تحقیقات فضایی هند (ISRO)  سه قرارداد را با بخش خصوصی برای شراکت در ساخت ۲۷ ماهواره طی سه سال آینده به امضا رساند. در جریان این سه قرارداد، مرکز URSC که یکی از زیرمجموعه‌های ایسرو می‌باشد، سه قرارداد سه ساله جداگانه را با کنسرسیوم آلفا دیزاین (Alpha Design Technologies P Ltd) فعال در زمینه تحقیق و توسعه فناوری نظامی، شرکت دفاعی بهارات الکترونیکس(Bharat Electronics Ltd)  و شرکت تاتا (Tata Advanced Systems Ltd) که زمینه فعالیتی مشابه دو شرکت دیگر دارد، منعقد کرد.

هرکدام از این سه شرکت طی هر سال با همکاری URSC سه ماهواره سایز کوچک تا متوسط تولید خواهند کرد که بدین ترتیب تا سال ۲۰۲۱ مجموعا ۲۷ ماهواره طی این همکاری تولید خواهد شد. ضمن اینکه در این پروژه حداقل ۵۰ نفر از کارکنان هرکدام از شرکت‌ها با مهندسین URSC همکاری خواهند داشت. کنسرسیوم آلفا دیزاین شامل شرکت‌های ریز و درشتی است که در سال ۲۰۱۷ در ساخت دو ماهواره ناوبری ۱۴۰۰ کیلوگرمی IRNSS-1H و 1I با ایسرو همکاری داشته‌اند.

قرارداد همکاری با سه شرکت مذکور در حضور میلسوامی آنادورای (M. Annadurai) مدیر URSC امضا شد و طی این مراسم به این موضوع اشاره شد که ایسرو قصد دارد عملیات‌های مونتاژ، اصلاح و آزمایش ماهواره‌ها را در آینده نزدیک برون‌سپاری نماید. این مرکز که تاکنون بیش از ۱۰۰ سازه فضایی برای ایسرو تولید کرده، در آگوست سال گذشته مرکز مونتاژ، اصلاح و آزمایش (AIT) ماهواره را در هند تاسیس کرد.

مرکز URSC پیش‌بینی می‌کند که هند در سال ۲۰۲۱ به ۷۱ ماهواره فعال در مدار نیاز داشته باشد. بنابراین این کشور نیاز دارد که سالی ۱۲ ماهواره و به طور میانگین ماهی ۱ ماهواره به فضا بفرستد. هند در سال ۲۰۱۷ موفق شد که ۱۲ماهواره خود را در فضا قرار دهد اما ایسرو به تنهایی توانایی پاسخگویی به نیازهای روزافزون کاربردهای ماهواره‌ای و پرتاب و جایگزین کردن ماهواره نیست. در حال حاضر ۳۵ ماهواره هندی در فضا فعال هستند و قاعدتا پس از پایان طول عمرشان نیاز به جایگزین شدن دارند. به همین خاطر دکتر آنادورای در مراسم امضای قرارداد همکاری بر نیاز به درگیر کردن صنعت در ساخت ماهواره‌های آینده، ابتدا تحت نظارت ایسرو و بعد از آن به صورت جداگانه تاکید کرد.

سازمان فضایی هند اکنون ماهواره‌های خود را در سه دسته مخابراتی، سنجشی و ناوبری تولید می‌کند و اخیرا اعلام کرده بود که برای پاسخگویی به نیازهای ملی از جمله مخابرات، اینترنت، پخش تلویزیونی و مسائل امنیتی باید تعداد ماهواره‌های خود را دو برابر کند.

منبع thehindu
با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=10552
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها