تصاویر فضایی (24) + عکس

0 1,707

امیرحسین مجیدیان: در هزاره ی جدید میلادی ، علاوه بر اینکه تماشاگران آسمان و ستاره شناسان در سراسر جهان شاهد ابرماه های زیبا، شهاب سنگ های بزرگ جذاب و شفق های  رنگارنگ بی نظیری بوده اند، پرتاب ها و ارسال های فضایی جدیدی شکل گرفتند و به عرصه ی فضایی شکوه افزودند.بنابراین قصد داریم تا با روالی منظم در قالب آلبوم عکس هایی روزانه همراه شما باشیم. عکس های امروز به کوشش امیر ابوالفتح است.
این شما و عکس های جذاب امروز:

1-آسمان گردون :رد ستارگان و چرخش آنها در تصویر نمایان هستند.همچنین پولاریس یا همان ستاره قطبی در مرکز تصویر نشانگر قطب شمال است.این شاهکار تصویری توسط آقای ابوالفتح در کنار رشته کوه البرز به ثبت رسیده است.گویی بهشتی متقارن و مجلل را می بینیم.

2- انعکاس گردش انجم: یکی دیگر از عکس های خیره کننده که امروز می بنیم در روستای الموت قزوین گرفته شده است.در این تصویر گذر عمری (تایم لپسی) هم گذر ستارگان را می بینیم. دریاچه ی اوان (برکه ای بزرگ) و انعکس گردش ستارگان در آن را نگاه می کنیم.

3-در راه شمال هستیم!!:
بارش شهابی جوزایی در اواسط دسامبر (اوایل زمستان) یکی از بهترین نمایش‌های سالانه آسمانی است‌. این عکس زیبای نجومی در دره کوه های البرز و منطقه ی هراز شکار شده است.

4- شب های زیبای فیروزکوه : مزرعه ی گل آفتابگردان بد موقع ای به خواب رفته است.شاید باید گفت که خورشید هم برای این صحنه به حیرت نشسته است.رد ستارگان و ستاره ی قطبی چه غوغایی برپا کرده است.

5-نوردهی طولانی در یک شب پرستاره :
می‌تواند عکس زیبایی از رد پای ستاره‌ها به جا بگذارد. این رد پا ناشی از چرخش زمین خواهد بود.
نوردهی طولانی در عکاسی برای ثبت تصویر از عناصری که بازتاب کمتری داشته و در تاریکی قرار دارند مورد استفاده قرار می‌گیرد. در این نوع عکاسی شاتر زمان درازی را باز بوده و نور وارد دوربین شده و سطح حساس عکاسی را ثبت کامل یک عکسبرداری تحت تاثیر قرار می‌دهد. در این حالت عناصر ثابت بصورت مات و عناصر در حال حرکت کشیده و محو ثبت می‌شوند.