پایان فضا کجاست؟

4 3,064

یکی از سوال‌های مهم پیرامون فضا و کیهان این است که آیا پایانی برای فضا وجود دارد؟ بر اساس آنچه دانشمندان تخمین زده‌اند، کهکشان راه شیری بیش از صد میلیارد ستاره دارد. اگر بتوان روزی از کهکشان راه شیری فراتر رفت، آنگاه تمامی این صد میلیارد ستاره به اندازه یک نقطه نور می‌شوند.

در همین رابطه بخوانید: اندازه کیهان چقدر است و چه شکلی دارد؟

البته اگر انسان بخواهد به یک کهکشان دیگر جز راه شیری سفر کند، باید میلیون‌ها تریلیون کیلومتر را بپیماید که بیشتر این فضا به طور کامل خالی است و درون این حجم از خلا ماده تاریک (Dark Matter) وجود دارد. ماده تاریک بخش اعظم و تقریبا کل جهان را تشکیل می‌دهد، اما دانشمندان فعلا به طور دقیق از ماهیت آن اطلاعی ندارند.

پایان کیهان

انتهای کیهان کجاست؟

بیشتر دانشمندان معتقدند اگر انسان بتواند تا ابد به سفر در فضا ادامه دهد، مدام از کنار کهکشان‌های دیگر عبور خواهد کرد، بدون آن که به سرانجامی برسد. از طرفی دیگر برخی دانشمندان بر این باورند که کیهان ممکن است کروی یا استوانه‌ای شکل باشد و اگر از یک نقطه آن شروع کنید و به انتها بروید، مجددا از همان نقطه اول راه را آغاز خواهید کرد.

امروزه بسیاری از دانشمندان معتقد به نظریه اول هستند و اظهار دارند که کیهان بی‌پایان است. البته توجه داشته باشید که در حال حاضر دانشمندان پاسخی برای این پرسش‌ها ندارند و گفته‌های آن‌ها ‌صرفا بر اساس حدسیات و فرضیه‌هاست.

منبع gadgetnews faradars
با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=65152
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
4 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
پسر کوهستان
پسر کوهستان
1 سال قبل

بی انتها

مهدی پ
مهدی پ
2 سال قبل

چه عجب بالاخره دانشمندا فهمیدن که هنوز هیچی از آفرینش نمیدونن. حتی به اندازه یه ارزن

محمد
محمد
2 سال قبل

انتهای کیهان به بهشت ختم می شود والان هم دارای حیات هست و قابلیت بهترین زندگی

amir
amir
1 سال قبل
پاسخ به  محمد

افکار غلط😅