ساکنان مریخ باید گیاه‌خوار شوند!

0 601

در مطالعه‌ای که دانشمندان پیرامون دیدگاه‌های ایلان ماسک، مدیرعامل شرکت اسپیس‌ایکس، درباره سکونت در مریخ انجام داده‌اند، مشخص شده است امکان گوشت‌خواری در مریخ وجود ندارد و ساکنان این سیاره باید گیاه‌خوار شوند. ماسک در این خصوص می‌گوید: «در ابتدا انسان‌هایی که ساکن مریخ می‌شوند باید رژیم خود را به گیاه‌خواری تغییر دهند و وقتی در سیاره سرخ موفق به ساخت شهری خودکفا شدیم، می‌توانیم گونه‌های جانوری را به آنجا ببریم.»

در همین راستا یکی از ایده‌های ماسک برای زندگی موقت در سیاره سرخ، گنبدهای شیشه‌ای است که به عنوان زیستگاه‌های موقت خواهند بود. مزارع آب‌کشت (Hydroponics) نیز از دیگر ایده‌های او برای خوراک است که در آن نیازی به خاک وجود ندارد و محققان می‌توانند با اندازه‌گیری نیازهای انسان و تزریق عناصر مغذی به آب، نیاز به وجود خاک را از بین ببرند.

به گفته جان کی استریکلند (John K. Strickland)، محقق انجمن ملی فضایی (National Space Society) آمریکا، افرادی که رژیم گیاه‌خواری دارند بهتر می‌توانند با شرایط مریخ کنار بیایند. یک کلونی ۵ هزار نفری از گیاه‌خواران می‌توانند مزرعه‌ای حدود ۰/۸ کیلومتر مربع را استفاده کنند.

مریخ گیاه

انرژی مورد نیاز انسان برای سکونت در مریخ

برای این که یک انسان روی مریخ سکونت کند، به حدود ۱۸۵ متر مربع از خاک مریخ و ۱۰۰ کیلو وات انرژی نیاز است. در نتیجه برای اینکه حدودا ۱۰۰ خدمه ساخت‌وساز اولیه را انجام دهند، به چیزی بیش از ۱۰ مگاوات انرژی و ۲۰ هزار متر مربع زمین احتیاج است.

استریکلند می‌گوید: «علاوه بر انرژی مورد نیاز برای ساکنان مریخ باید انرژی مضاعفی نیز برای رفت‌وآمد و حمل‌و‌نقل صرف کرد. این نیرو باید از منابعی که در آنجا در دسترس است، تامین شود. از آنجا که در سیاره سرخ سوخت فسیلی وجود ندارد، شکافت (Fission) و همجوشی هسته‌ای یا آرایه‌های خورشیدی فضایی از جمله منابع برای تولید سوخت هستند.»

شکافت هسته‌ای فرآیندی است که در آن یک اتم سنگین مانند اورانیوم به دو اتم سبک‌تر تبدیل می‌شود. همجوشی هسته‌ای، فرایندی عکس این عمل بوده که طی آن هسته‌های سبک مانند هیدروژن با یکدیگر همجوشی یافته و هسته‌های سنگین‌تر و همچنین انرژی تولید می‌گردد.

منبع gadgetnews wikipedia wikipedia
با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=65023
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها