چرا سال ۲۰۲۲ نقطه عطفی در مطالعه یوفوها خواهد بود؟

1 263

در سال ۲۰۲۲ پدیده‌های هوایی ناشناس (UAP سرواژه Unidentified Aerial Phenomena) یا یوفوها توجه بیشتری را از سوی جامعه علمی و دولت‌ها به خود جلب خواهند کرد. پروژه گالیلئو (Galileo)، یکی از طرح‌های پیشنهادی جهت جستجوی تجهیزات فرازمینی در نزدیک زمین از جمله اجرام بین‌ستاره‌ای مثل اوموآموا (Oumuamua) است.

در همین رابطه بخوانید: ۱۰ ویدئو از یوفوها را ببینید+فیلم

حیات بیگانه فضا
اوموآموا اولین شی شناخته‌شده متعلق به جایی خارج از منظومه خورشیدی است. این احتمال را که اوموآموا از تجهیزات فضایی بیگانگان است، نمی‌توان رد کرد.

اوی لوب (Avi Loeb)، اخترشناس دانشگاه هاروارد (Harvard University) آمریکا و سرپرست این پروژه، می‌گوید: «آن‌ها توسط سامانه‌ای که در اختیار دارند به‌طور پیوسته تصویر و صدای کل آسمان در طول موج‌های مرئی، مادون قرمز و رادیویی را ضبط و همچنین اشیا ناشناس را دنبال می‌کنند. وقتی اولین سامانه با موفقیت بهره‌برداری شد، پروژه گالیلئو نسخه‌های مشابه دیگری از آن را ساخته و آن‌ها را در موقعیت‌های جغرافیایی بسیاری توزیع خواهد کرد.»

به گفته لوب داده‌های پروژه گالیلئو برای دسترسی به عموم خواهند بود و تحلیل علمی آن‌ها شفاف است. تیم پژوهشی گالیلئو شامل بیش از ۱۰۰ دانشمند است که می‌خواهند در بهار۲۰۲۲ اولین سامانه تلسکوپی این پروژه را روی سقف رصدخانه دانشگاه هاروارد راه‌اندازی کنند.

به‌ علاوه، دفتر گروه هماهنگ‌سازی و شناسایی شی هوابرد (AOIMSG) در پنتاگون (Pentagon) به‌طور صریح روی جستجوی حیات بیگانه تمرکز ندارد، اما وظیفه آن ارائه طیف کاملی از اطلاعات و تحلیل‌های علمی و فنی مربوط به این پدیده‌ها است. این دفتر نیز در ارتباط با کاوش‌های مرتبط با یوفوها فعالیت‌هایی کرده است که همچنان ادامه دارد. از این رو پیش‌بینی می‌شود طی سال جاری میلادی بتوان اطلاعات بیشتر و موثق‌تری از یوفوها کسب کرد.

منبع digiato
با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=64456
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
1 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Jake 824
Jake 824
1 سال قبل

دروغی بیش نیست
این حقیقت نیست
یه چیزی رو بدون حقیقت همیشه تلخ یا زشت هست ولی دروغ نه