رایگان به فضا سفر کنید! + لینک ثبت‌نام

0 2,134

نیازی نیست که حتما ثروتمند یا مشهور باشید که بتوانید به یک سفر فضایی بروید. شرکت «فضا برای بشریت» (Space for Humanity) در آمریکا در حال حاضر برای برنامه‌ای به نام «شهروند فضانورد» ثبت‌نام می‌کند. طی این برنامه قرار است افراد برای انجام پروازهای زیرمداری مورد آموزش قرار بگیرند و هزینه سفر آن‌ها به فضا را این شرکت پرداخت می‌کند. اما برای ثبت‌نام باید عجله کنید زیرا آخرین مهلت ثبت‌نام ۱۵فوریه(۲۶بهمن) است. جهت ثبت‌نام از این لینک اقدام کنید.

در همین رابطه بخوانید: آیا از مراحل فضانورد شدن اطلاع دارید؟

هدف کلی این برنامه بهبود زندگی روی زمین با ایجاد «اثر نمای کلی» (Overview Effect) است. این اثر در حقیقت تغییر شناختی است که در میان فضانوردان شایع بوده و زمانی رخ می‌دهد که فرد برای اولین بار نمای کلی سیاره زمین را از منظر فضا تماشا می‌کند.

در همین رابطه بخوانید: در چالش ناسا برای طرح بازیافت زباله در مریخ شرکت کنید و جایزه بگیرید

ریچل لیونز (Rachel Lyons)، مدیر اجرایی «فضا برای بشریت»، می‌گوید: «در واقع اشتیاق یکی از معیارهای اصلی این شرکت برای انتخاب افراد است، زیرا اثر نمای کلی از نظر تاریخی مانند یک انرژی عمل کرده و افراد را به کار بر روی موضوع‌هایی که برای آن‌ها مهم است، ترغیب می‌کند.»

دانلود کتاب دایره المعارف فضا
جهت خرید این کتاب جذاب برای نوجوانان کلیک کنید

این شرکت هنوز هیچ شهروند فضانوردی را به فضا نفرستاده است و در حال حاضر برای اولین ماموریت خود آماده می‌شود. هنوز مشخص نیست خدمه این پرواز چه زمانی و با چه وسیله‌ای به فضا خواهند رفت. شرکت مذکور در وبسایت خود نوشته است: «در این مرحله قصد داریم با شرکت‌های آمریکایی ویرجین گلکتیک (Virgin Galactic)، بلو اوریجین (Blue Origin) و اسپیس‌ پرسپکتیو (Space Perspective) به فضا پرواز کنیم. ما در حال حاضر تاریخ مشخصی برای این پروازها در نظر نگرفته‌ایم، اما امیدواریم بتوانیم تا پایان سال برنامه‌ریزی‌مان را اعلام کنیم.»

ویرجین گلکتیک و بلو اوریجین پیش از این سفرهای زیرمداری برای توریست‌های فضایی انجام داده‌اند و اسپیس پرسپکتیو نیز در حال ساخت یک سامانه بالنی برای رساندن افراد به استراتوسفر زمین است.

منبع isna
با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=64346
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها