ساخت اولین فیلم سینمایی در ایستگاه فضایی بین‌المللی

0 569

روسیه برای تهیه نخستین فیلم سینمایی در فضا یک کارگردان و یک بازیگر را از پایگاه فضایی بایکونور (Baikonur) در قزاقستان به ایستگاه فضایی بین‌المللی اعزام کرد. این کشور کلیم شیپنکو (Klim Shipenko) و یولیا پرسیلد (Yulia Peresild)، کارگردان و بازیگر روس، را به‌همراه یک فضانورد به‌نام آنتوان شاکپلروف (Anton Shkaplerov) به مدار زمین فرستاد. عملیات مذکور روز سه‌شنبه ۵اکتبر (۱۳مهر) ساعت ۰۸:۵۵ به‌وقت گرینویچ به‌وسیله کپسول سایوز ام‌اس-۱۹ (Soyuz MS-19) سوار بر حامل فضایی سایوز-۲ (Soyuz-2) انجام شد.

بهترین‌های انیمیشین و کارتون فضایی برای کودکان و نوجوانان را از این لینک مشاهده کنید.

این فیلم «چالش» (The Challenge) نام دارد و داستان پزشکی را روایت می‌کند که در مدت زمانی کوتاه به ایستگاه فضایی بین‌المللی اعزام می‌شود تا جان یک فضانورد را نجات دهد. پرسلید و شیپنکو قرار است به‌مدت ۱۰ روز در بخش روسی ایستگاه فضایی بمانند، با کمک فضانوردان به فیلمبرداری بپردازند و سپس به زمین بازگردند. شاکپلروف نیز برای انجام ماموریتی شش ماهه در ایستگاه فضایی خواهد ماند. بدین ترتیب پرسیلد پیش از تام کروز، بازیگر مشهور هالیوود، برای تهیه فیلم به ایستگاه فضایی خواهد رسید.

فیلم فضایی روسیه
از چپ به راست: یولیا پرسیلد، آنتوان شاکپلروف، کلیم شیپنکو

آژانس فضایی آمریکا هم در صدد ساخت فیلمی با بازی تام کروز در ایستگاه فضایی بین‌المللی است؛ البته از زمان انتشار این خبر تاکنون زمان‌بندی دقیقی برای انجام این سفر اعلام نشده است. اولین گزارش درباره همکاری ناسا با تام کروز مدتی پیش منتشر شد و در آن به همکاری این بازیگر با شرکت اسپیس‌ایکس (SpaceX) نیز اشاره شده بود.

منبع rocketlaunch nytimes isna
با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=59275
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها