تصویر/عکس‌های سایوز در حال مونتاژ شدن برای پرتاب

0 1,216

سیروس برزو : کارشناسان سازمان فضایی روسیه- روسکاسموس- در پایگاه پرتاب‌های فضایی بایکونور، ناو کیهانی سایوز ام.اس-7 را تحویل گرفتند و عملیات آزمایش دستگاه‌های این سفینه را آغاز کردند.
ناو کیهانی سایوز ام.اس-7 قرار است در 27 دسامبر 2017 به فضا پرتاب شود و سه عضو پنجاه و چهارمین گروه اعزامی به ایستگاه فضایی بین‌المللی را به مدار ببرد. این 136 مین مأموریت سرنشین دار ناو سایوز خواهد بود. سرنشینان سایوز ام.اس-7 شامل آنتوان اشکاپلروف فرمانده ناو، نوریشیگه کانای فضانورد ژاپنی و یک فضانورد آمریکایی به نام اسکات تینگل خواهند بود.
اشکاپلروف کیهان‌نورد روس، دو مأموریت فضایی دیگر در پرونده خود دارد. وی یک‌بار در سال 2011 با ناو کیهانی سایوز تی.ام.آ-22 راهی ایستگاه فضایی بین‌المللی شد و 165 روز در آن فعالیت داشت. مأموریت بعدی اشکاپلروف در سال 2014 و به‌عنوان فرمانده ناو کیهانی سایوز تی.ام.آ-15 ام. بود که 200 روز طول کشید.
اسکات تینگل سرنشین آمریکایی ناو کیهانی سایوز ام.اس-7 متولد 1965 است و در سال 2009 به‌عنوان یکی از اعضای بیستمین گروه فضانوردان آمریکا به خدمت ناسا درآمده است. وی خلبان آزمایشگر نیروی دریایی آمریکا است.
نوریشیگه کانای عضو ژاپنی ، جوان‌ترین فرد گروه بشمار می‌رود و متولد 1976 است. او فارغ‌التحصیل دانشگاه پزشکی وزارت دفاع ژاپن است و تا قبل از انتخاب برای سفرهای فضایی در سال 2009 در بیمارستان وابسته به دانشگاه پزشکی وزارت دفاع به‌عنوان پزشک فعالیت داشت.
این گروه قرار است تا آوریل 2018 در ایستگاه فضایی بین‌المللی فعالیت کنند.
آنچه می‌بینید گزارش تصویری تحویل گرفتن ناو کیهانی سایوز ام.اس-7 در سالن مونتاژ و آزمایش پایگاه پرتاب‌های فضایی بایکونور است.

با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=4873
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها