1397/04/18

استفاده ناسا ازهواپیماهای بدون سرنشین در اتمسفر زهره

ناسا هواپیماهای بدون سرنشینی را می‌سازد که قابلیت فعالیت در اتمسفر سیاره زهره را دارند. قرار است ناسا ماموریتی را در سیاره زهره انجام دهد تا اطلاعات بیشتری را درباره گذشته آن به دست آورد. این ماموریت شامل مطالعه اتمسفر بالایی این سیاره به منظور بررسی سابقه وجود آب مایع و حتی حیات در سطح آن است. ناسا...
 استفاده ناسا ازهواپیماهای بدون سرنشین در اتمسفر زهره

ناسا برای طراحی ساخت این هواپیماهای بدون سرنشین با یک شرکت خصوصی به نام بلک سوئیفت (Black Swift) همکاری می‌کند و در صورت موفقیت طرح‌های این شرکت، قراردادی را برای تامین هواپیماهای بدون سرنشین موردنیاز در زهره با این شرکت منعقد خواهد کرد.
در حال حاضر ناسا یک قرارداد شش ماهه را برای طراحی و تعیین مشخصات این هواپیماها منعقد کرده و مبلغ ۱۲۵ هزار دلار را در قالب برنامه حمایت از تحقیقات نوآورانه کسب و کارهای کوچک، در اختیار شرکت بلک سوئیفت قرار داده است.
در پایان دوره شش ماهه باید طرح‌های این شرکت برای تایید در اختیار ناسا قرار گیرد و در صورت تایید طرح ها یک قرارداد دوساله با مبلغ ۷۵۰ هزار دلار منعقد می شود.
مدل سازی‌های کامپیوتری از وضعیت آب و هوای زهره، نشان دهنده احتمال وجود آب مایع در سطح این سیاره در زمان گذشته است. بر اساس این اطلاعات احتمالا در حدود دو میلیارد سال قبل و پیش از این که سطح سیاره در اثر گازهای گلخانه‌ای به یک سرزمین خشک و سوزان تبدیل شود، بخش عمده سطح این سیاره را اقیانوس بسیار بزرگی پوشانده بوده است.

فناوری‌های نوین | کاوش‌های فضایی |