1397/04/17

نخستین بالون امدادی کشور با حضور وزیر ارتباطات به پرواز درآمد

نخستین بالون امدادی شرایط بحرانی کشور با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در ساری به پرواز در آمد. بالون امدادی که در مازندران به بهره‌برداری رسیده از ویژگی‌های خاص و با اهمیت‌تری نسبت به بالون سرپل ذهاب برخوردار است. بالون امدادی مازندران در ارتفاع ۱۰۰ متری از سطح زمین قادر است تا شعاع چهار کیلومتر...
نخستین بالون امدادی کشور با حضور وزیر ارتباطات به پرواز درآمد

نخستین بالون امدادی شرایط بحرانی کشور با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در ساری به پرواز در آمد.
بالون امدادی که در مازندران به بهره‌برداری رسیده از ویژگی‌های خاص و با اهمیت‌تری نسبت به بالون سرپل ذهاب برخوردار است.
بالون امدادی مازندران در ارتفاع ۱۰۰ متری از سطح زمین قادر است تا شعاع چهار کیلومتر را پوشش دهد. هنگامی که این بالون در حال پرواز است، ۸۰۰ نفر تا شعاع چهار هزار متری قادر هستند از خدمات ارتباطی تلفن همراه و اینترنت آن بهره‌مند شوند.
فراهم کردن امکان برقراری مکالمه بیسیمی برای امدادگران از دیگر خواص این بالون بوده و این بالن با توجه به خدماتی که قادر است ارائه کند جزو نخستین بالون امدادی شرایط بحرانی کشور به شمار می‌رود.
وزیر ارتباطات در سخنان کوتاهی گفت: «با توجه به گردشگر پذیر بودن مازندران باید بالون‌های امدادی شرایط بحران بیشتری برای این استان تهیه شود تا تعللی در ارائه خدمات ایجاد نشود.»
آذری جهرمی گفت: «تجهیز تمام استان‌های کشور به این نوع بالون در دستور کار پدافند غیرعامل وزارت ارتباطات قرار دارد.»
وی افزود: «این بالون‌ها در زمان وقوع حوادث که برج‌های مخابراتی، شبکه‌های برق و فیبرنوری آسیب می‌بینند، مورد استفاده قرار می‌گیرد.»

منبع: عصرایران

داخلی |

نظر شما

پربازدیدکننده ترین خبر

کوتاه و خواندنی، نخستین اتصال دو سفینه سرنشین‌دار چه وقت انجام شد؟

روز ۱۴ژانویه ۱۹۶۹سفینه سایوز-۴ (Soyuz) با یک سرنشین به نام ولادیمیر شاتالف به فضا پرتاب شد. یک روز بعد باریس والینف ، الکسی یلیسیف و یوگنی خرونف با سایوز-۵ راهی مدار زمین شدند. این سفینه بعد از رسیدن به مدار تعیین شده، به ردیابی سایوز-۴ پرداخت و ان را در فضا پیدا کرد. پس از آن دو ناو در حالی که هرکدام با سرعتی در حدود ۳۰هزار کیلومتر در ساعت حرکت می کردند، کم کم به هم نزدیک شدند و سرانجام عمل اتصال صورت گرفت. پس از الحاق دو سفینه ، یلیسیف و خرونف در حالی که لباس مخصوصی به تن داشتند از سایوز-۵ بیرون آمده، با یک راهپیمایی خود را به سایوز-۴ رساندند و به درون آن راه یافتند. آن گاه دو سفینه از هم جدا شدند. به این ترتیب سایوز-۴ با سه سرنشین و سایوز-۵ با یک سرنشین به زمین بازگشتند. این نخستین اتصال دو سفینه سرنشین‌دار همچنین نخستین جابه جایی سرنشین در یک سفر فضایی بود.