1397/04/17

تلسکوپ فضایی کپلر به خواب رفت

سازمان فضایی آمریکا (NASA) اعلام کرد که سوخت تلسکوپ فضایی کپلر در حال اتمام است و به همین دلیل روز دوشنبه گذشته این تلسکوپ را در حالت خواب قرار داده تا سوختش برای دانلود اطلاعات حفظ شود. کپلر دیگر رصدهای علمی انجام نمی‌دهد و تا روز دوم اوت (۱۱ مرداد) که قرار است تحقیقات جمع آوری شده توسط این تلسکوپ...
تلسکوپ فضایی کپلر به خواب رفت

کپلر دیگر رصدهای علمی انجام نمی‌دهد و تا روز دوم اوت (۱۱ مرداد) که قرار است تحقیقات جمع آوری شده توسط این تلسکوپ در ۵۱ روز گذشته دانلود شود، استراحت خواهد کرد؛ فعال سازی کپلر در ماه آینده احتمالا به مصرف سوخت باقیمانده این تلسکوپ منجر می‌شود.
ناسا در سال ۲۰۰۹ میلادی تلسکوپ کپلر را به فضا فرستاد تا درباره تعداد و تراکم سیارات در کهکشان راه شیری اطلاعاتی به دست آورد. بسیاری از دانشمندان با اطلاعات کپلر انبوهی از سیاره‌های خارج از منظومه شمسی را کشف کردند.
کپلر که ۹۴ میلیون مایل با زمین فاصله دارد فقط بخش کوچکی از کهکشان‌های همسایه را بررسی کرده، اما تلاش‌های آن به دانشمندان کمک کرد تا بیش از دو هزار و ۶۵۰ سیاره تایید شده را کشف کنند. این سیارات اندازه و اشکال مختلفی دارند.
ناسا ماه مارس (فرودین) هشدار داد که به زودی تلسکوپ کپلر در حالت خواب قرار می‌گیرد. هنوز مشخص نیست تلسکوپ فضایی سوخت کافی برای انتقال تمام اطلاعات را دارد یا خیر.