1397/04/19

ناسا کاوشگر پارکر را به نزدیک ترین فاصله از خورشید می فرستد

ماهواره تحقیقاتی پارکر در مقایسه با مأموریت‌های قبلی بیش از پیش به خورشید نزدیک خواهد شد و می‌کوشد به کشف و درک رموز بیشتری از خورشید کمک کند. ناسا کاوشگر پارکر خود را به نزدیک‌ترین فاصله به خورشید می‌فرستد. روزنامه ایندیپندنت در گزارشی نوشت ماهواره تحقیقاتی پارکر Parker Solar Probe در مقایسه با مأموریت‌های...
ناسا کاوشگر پارکر را به نزدیک ترین فاصله از خورشید می فرستد

ناسا کاوشگر پارکر خود را به نزدیک‌ترین فاصله به خورشید می‌فرستد. روزنامه ایندیپندنت در گزارشی نوشت ماهواره تحقیقاتی پارکر Parker Solar Probe در مقایسه با مأموریت‌های قبلی بیش از پیش به خورشید نزدیک خواهد شد و این ماهواره در مقابل گرمای سوزان خورشید مقاوم‌تر است و می‌کوشد به کشف و درک رموز بیشتری از خورشید کمک کند.
ناسا اعلام کرد این ماهواره قرار است در روز چهارم ماه اوت به فضا پرتاب شود. این ماهواره در پی چند تأخیر -برای اطمینان یافتن از آماده بودن- به فضا پرتاب می‌شود. ناسا اعلام کرد کاوشگر پارکر قرار است از سکوی پرتاب شماره ۳۷ در ایستگاه کیپ کارناوال در فلوریدا به فضا فرستاده شود.
این ماهواره کوچک -که به اندازه یک خودروست - در فاصله سه میلیون و هشتصد هزار مایلی سطح خورشید مستقر خواهد شد. دمای این منطقه حدود هزار و چهارصد درجه سانتیگراد است و این ماهواره تحت حفاظت یک پوشش کامپوزیت کربن حدود دوازده سانتیمتری قرار دارد.
ناسا اعلام کرد این ماهواره "به بررسی این موضوع خواهد پرداخت که چه میزان انرژی و گرما در اتمسفر خورشید وجود دارد و این که چه عاملی طوفان‌های خورشیدی و ذرات پر انرژی آن را تسریع می‌بخشد. "این ذرات خورشیدی تأثیرات گسترده‌ای بر زمین دارند، اما مسائل مربوط به آن‌ها به صورت فزاینده‌ای همچنان پر رمز و راز باقی مانده است.
دانشمندان به مدت شصت سال در تلاش برای یافتن پاسخ‌هایی در این زمینه هستند و امیدوارند کاوشگر پارکر برخی از این پاسخ‌ها را ارائه کند. مأموریت اولیه ماهواره‌ها در این باره در دهه هزار و نهصد و نود آغاز شد. اما گشایش‌هایی در مهندسی حرارتی سبب شده است ماهواره‌ها بدون آن که بسوزند بتوانند به خورشید نزدیک شده و تحقیقاتی را در این باره انجام دهند.