کارگروه‌های مشترک توسعه فناوری و اقتصاد فضا تشکیل می‌شود

0 319

 با انعقاد تفاهم میان وزارت ارتباطات و وزارت علوم، کارگروه‌های مشترک در حوزه توسعه فناوری و اقتصاد فضا تشکیل می‌شود.
نشست مشترک رئیس سازمان فضایی ایران و معاون وزیر ارتباطات با معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم برگزار شد. در این نشست که با حضور معاونان پژوهشی و نمایندگان دانشگاه‌های تهران، شریف، امیرکبیر، علم و صنعت، خواجه نصیر و صنعتی اصفهان و نیز رئیس پژوهشگاه فضایی برپا شد، طرفین مقرر کردند کارگروه‌های مشترک در حوزه توسعه فناوری و اقتصاد فضا تشکیل شود.
براین اساس مقرر شد با انعقاد تفاهم‌نامه بین وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، برنامه‌های تعیین‌شده در این کارگروهها اجرایی شود.
در این نشست، مسعود برومند، معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به ضرورت تدوین طرح جامع توسعه فضایی کشور و تعیین نقش دانشگاه‌ها در آن، گفت: «تمرکز فعالیت‌ها باید به صورت همزمان بر موضوع توسعه فناوری و توسعه اقتصاد بخش باشد تا با حمایت سازمان فضایی ایران و ایجاد زیرساخت‌های لازم، دانشگاه‌ها بتوانند کسب و کارهای فضاپایه را توسعه دهند.»
وی با بیان اینکه دوره رقابت در دانشگاه‌ها را پشت سر گذاشته‌ایم و اکنون در حال ایجاد همکاری استراتژیک بین دانشگاه‌ها هستیم، خواستار حمایت سازمان فضایی ایران از این رویکرد شد.
برومند افزود: «لازم است تمهیدات لازم برای همکاری و توسعه فعالیت‌ها براساس این الگو اندیشیده شده و ضروری است ابزارهای حمایتی نظیر ارائه تسهیلات، جذب VC (صندوق های خطرپذیر) و پرداخت‌های حمایتی در این الگو پیش‌بینی شود.»

منبع خبرگزاری مهر
با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=9879
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها