1394/07/13

طرح های مفهومی برای سفر کم هزینه به فضا

طرح های مفهومی برای سفر کم هزینه به فضا
ناسا پنج پروژه مفهومی ویژه در زمینه سفرهای کم هزینه به فضا را مورد تائید اولیه قرار داده است و قرار است به زودی یکی از این موارد را به عنوان طرح برگزیده معرفی کند. هر یک از تیم های تحقیقاتی این پروژه ها برای انجام مطالعات و بررسی های لازم و متقاعد کردن ناسا برای پذیرفتن پروژه مورد تحقیق خود مبلغ 3 میلیون دلار دریافت کرده اند. علاوه بر این ناسا به هر ماموریتی که از میان این پنج مورد انتخاب می کند 500 میلیون دلار بودجه عملیاتی اختصاص خواهد داد. نتیجه تصمیمات ناسا در زمینه انتخاب پروژه در دسامبر سال 2016 اعلام خواهد شد.
منبع: isurfpaducah

فضانوردی و سرنشین‌دار | توریسم فضایی | اقتصاد فضایی |

نایت اسکای (Night Sky)؛ رصد آسمان و لمس ستارگان

اپلیکیشن نایت اسکای (Night Sky) امکان رصد آسمان با گوشی را فراهم می‌کند و برنامه نجومی کاملی است. اگر به نجوم علاقه دارید یا صرفاً می‌خواهید نام شیء نورانی موجود در آسمان شب را بدانید، نایت اسکای قطعاً برایتان مفید خواهد بود. نایت اسکای برنامه‌ایی کامل برای آشنایی با صُوَر فلکی و اشیای موجود در آسمان است که طراحی کاربر پسند و کارکرد مناسبش حتی برای افرادی جذاب است که به نجوم علاقه ندارند. این اپلیکیشن فقط برای آی‌او‌اس (iOS) عرضه‌شده. قسمت اصلی این برنامه، بخش رصد یا همان صفحه‌ی اصلی‌اش است. این قسمت علاوه بر صورت‌های فلکی و سیاره‌ها، ماهواره‌ها وایستگاه فضایی بین‌المللی را نشان می‌دهد. همچنین با انتخاب اشیای متحرک، مانند سیاره‌ها و ماهواره‌ها، جهت و مدار حرکتشان نمایش داده می‌شود. سایر امکانات این برنامه از قسمت منو ،دکمه‌ی بالا سمت چپ، در دسترس هستند. با انتخاب گزینه‌ی نایت اسکای فور یو (For You) در منو، اطلاعات کامل شرایط رصد را مشاهده می‌کنید. در بالای صفحه، نقشه‌ای از زمان طلوع و غروب صُوَر فلکی مختلف قرار دارد. در قسمت ویزیبل تونایت (Visible Tonight)، زمان طلوع و غروب خورشید و سیاره‌ها را می‌بینید و می‌توانید انتخاب کنید زمان طلوع آن‌ها به شما یادآوری شود. سپس، اطلاعات ایستگاه فضایی بین‌المللی و زمان درخشش ماهواره‌یا یریدیوم (Iridium) را می‌بینید. در بخش پلنتریوم ویزیتز (Planetarium Visits)، محل آسمان‌نماهای نزدیک و اطلاعات آن‌ها نمایش داده‌شده است. در نایت اسکای نیوز (News)، اخبار نجومی، در قسمت ورلد ترولر (World Traveller)، می‌توانید محل مدنظرتان را روی نقشه انتخاب کنید و آسمان را از دید آنجا ببینید. درمجموع، این برنامه حتی در نسخه‌ی مجانی، برنامه‌ای عالی و کامل برای رصد آسمان است و در اپ استور نیز با بیش از ۹۴۰۰۰رأی، امتیاز بسیار خوب۴.۷ را دریافت کرده است.