1394/07/12

قرار گرفتن در مسیر آموزش طراحی ماهواره‌ برای دانشجویان

منوچهر منطقی دبیر ستاد توسعه فناوری و صنایع دانش‌بنیان هوایی و رئیس مرکز ملی فضایی در گفتگو با خبرنگار حوزه فن‌آوری‌های نوین گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان اظهار کرد: دانشگاه های خارج از کشور برای بسیاری از دانشجویان سال سوم که در رشته‌های مرتبط آموزشی تحصیل می‌کنند و از لحاظ طراحی ماهواره قابلیت...
قرار گرفتن در مسیر آموزش طراحی ماهواره‌ برای دانشجویان

منوچهر منطقی دبیر ستاد توسعه فناوری و صنایع دانش‌بنیان هوایی و رئیس مرکز ملی فضایی در گفتگو با خبرنگار  حوزه فن‌آوری‌های نوین گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان اظهار کرد: دانشگاه های خارج از کشور برای بسیاری از دانشجویان سال سوم که در رشته‌های مرتبط آموزشی تحصیل می‌کنند و از لحاظ طراحی ماهواره قابلیت زیادی دارند، برنامه‌های بسیاری دارد ما نیز در این خصوص باید در این مسیر قرار بگیریم و برای دانشجویان این گونه برنامه‌ها را ترتیب بدهیم. وی در ادامه افزود: اولویت اصلی ما این است که ماهواره را در مدار قرار دهیم و به طور کلی راهبردهایی را در رده‌های مختلف به کار بگیریم تا بتوانیم اجرای راهبردها را از رده‌های پایین شروع کنیم تا بتوانیم به رده های بالاتر دست یابیم.

داخلی |

نظر شما

پربازدیدکننده ترین خبر

کوتاه و خواندنی، نخستین اتصال دو سفینه سرنشین‌دار چه وقت انجام شد؟

روز ۱۴ژانویه ۱۹۶۹سفینه سایوز-۴ (Soyuz) با یک سرنشین به نام ولادیمیر شاتالف به فضا پرتاب شد. یک روز بعد باریس والینف ، الکسی یلیسیف و یوگنی خرونف با سایوز-۵ راهی مدار زمین شدند. این سفینه بعد از رسیدن به مدار تعیین شده، به ردیابی سایوز-۴ پرداخت و ان را در فضا پیدا کرد. پس از آن دو ناو در حالی که هرکدام با سرعتی در حدود ۳۰هزار کیلومتر در ساعت حرکت می کردند، کم کم به هم نزدیک شدند و سرانجام عمل اتصال صورت گرفت. پس از الحاق دو سفینه ، یلیسیف و خرونف در حالی که لباس مخصوصی به تن داشتند از سایوز-۵ بیرون آمده، با یک راهپیمایی خود را به سایوز-۴ رساندند و به درون آن راه یافتند. آن گاه دو سفینه از هم جدا شدند. به این ترتیب سایوز-۴ با سه سرنشین و سایوز-۵ با یک سرنشین به زمین بازگشتند. این نخستین اتصال دو سفینه سرنشین‌دار همچنین نخستین جابه جایی سرنشین در یک سفر فضایی بود.