1394/07/05

ساخت تفنگ فضایی توسط ناسا

ساخت تفنگ فضایی توسط ناسا

ناسا در ماموریت ARM قصد دارد بخش بزرگی از یک سیارک را برداشته و آن را به مدار ماه منتقل کند. سپس یک فضاپیمای سرنشین‌دار به نمونه‌برداری از آن پرداخته و این نمونه‌ها را برای آزمایشات بیشتر به زمین ارسال خواهد کرد. ناسا و شرکت Honeybee Robotics اکنون به عنوان بخشی از ماموریت تغییر مسیر سیارک (ARM) که به آزمایش قدرت یک سیارک به منظور تعیین محکم بودن آن‌ها برای نمونه‌برداری می‌پردازد، بر روی تفنگ فضایی در حال کار هستند تا پس از نزدیک شدن فضاپیمای رباتیک به نزدیکی یک سیارک، آن‌ را به قطعات کوچکتر برای جمع‌آوری بعنوان نمونه منفجر کند.

منبع: outerplaces

سقوط شهاب سنگ‌ها در گذر تاریخ

سقوط شهاب سنگ‌ها همواره منشأ پیدایش آیین‌هایی هم بوده است. آیین معبد آرتمیس در «اِفِسوس»، شهری در «ایونیای باستان» یا قسمت آسیای کوچک یونان باستان که یکی از عجایب هفت‌گانه دنیای باستان به شمار می‌آید، یکی از آن‌ها است. احتمال می‌رود که این آیین به دنبال مشاهده و حفظ شهاب سنگی که طبق بررسی‌های دانشمندان امروزی از سیاره مشتری به زمین سقوط کرد شکل گرفته باشد؛ با توجه به این که مشتری یا «ژوپیتر» یکی از خدایان اصلی رومی‌ها بوده است. گزارش‌ها حاکی از این هستند که سنگ مقدسی به درون معبد آرتمیس گذاشته شده است که احتمالاً یک شهاب سنگ است. چنین فرض می‌شود که «حجر الاسود» یا سنگ سیاه که در دیوار خانه کعبه در مکه قرار داده شده است نیز یک شهاب سنگ است، ولی شواهد قابل دسترس کمی در این باره موجود است و نتیجه‌ای قاطع در این‌باره به دست نیامده است. اگر چه استفاده از آهنی که در شهاب سنگ‌ها یافت می‌شود در اسطوره‌های بسیاری از کشورها و فرهنگ‌ها به ثبت رسیده است و در آن‌ها مقدس بودن شهاب سنگ تصدیق شده اما اثبات با مدارک و مستند‌سازی این امر فقط در چند دهة اخیر آغاز شده است. قدیمی‌ترین اشیاء دست ساز آهنی ۹عدد مهره کوچک هستند که با چکش زدن و کوبیدن آهن موجود در شهاب سنگ ساخته شده است. این مهره‌ها در شمال مصر کشف شدند و به طور قطع متعلق به ۳۲۰۰ سال پیش از میلاد مسیح هستند.