1394/07/05

گسترش همکاری های حوزه هوایی با کشورهای صاحب فناوری

دکتر منوچهر منطقی، دبیر ستاد توسعه فناوری و صنایع دانش بنیان هوایی و هوانوردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در نشست هم‏اندیشی و گپ و گفت صمیمانه با اصحاب علم و رسانه، گفت: نمایشگاه روسیه از سال 1992 به صورت دو سالانه برگزار می شود و علاوه بر شرکت سازندگان محصولات هوایی و فضایی این نمایشگاه بزرگترین...
گسترش همکاری های حوزه هوایی با کشورهای صاحب فناوری

دکتر منوچهر منطقی، دبیر ستاد توسعه فناوری و صنایع دانش بنیان هوایی و هوانوردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در نشست هم‏اندیشی و گپ و گفت صمیمانه با اصحاب علم و رسانه، گفت: نمایشگاه روسیه از سال 1992 به صورت دو سالانه برگزار می شود و علاوه بر شرکت سازندگان محصولات هوایی و فضایی این نمایشگاه بزرگترین سمپوزیوم بین طراح های روسیه و دیگر کشورها برای تبادل تجربیات است، در این نمایشگاه 21 میلیارد دلار قرارداد منعقد شد که بیشترین حجم آن بر روی هواپیمای مسافری سوپر جت بود.

منبع: برنا

داخلی |

نظر شما

پربازدیدکننده ترین خبر

کوتاه و خواندنی، نخستین اتصال دو سفینه سرنشین‌دار چه وقت انجام شد؟

روز ۱۴ژانویه ۱۹۶۹سفینه سایوز-۴ (Soyuz) با یک سرنشین به نام ولادیمیر شاتالف به فضا پرتاب شد. یک روز بعد باریس والینف ، الکسی یلیسیف و یوگنی خرونف با سایوز-۵ راهی مدار زمین شدند. این سفینه بعد از رسیدن به مدار تعیین شده، به ردیابی سایوز-۴ پرداخت و ان را در فضا پیدا کرد. پس از آن دو ناو در حالی که هرکدام با سرعتی در حدود ۳۰هزار کیلومتر در ساعت حرکت می کردند، کم کم به هم نزدیک شدند و سرانجام عمل اتصال صورت گرفت. پس از الحاق دو سفینه ، یلیسیف و خرونف در حالی که لباس مخصوصی به تن داشتند از سایوز-۵ بیرون آمده، با یک راهپیمایی خود را به سایوز-۴ رساندند و به درون آن راه یافتند. آن گاه دو سفینه از هم جدا شدند. به این ترتیب سایوز-۴ با سه سرنشین و سایوز-۵ با یک سرنشین به زمین بازگشتند. این نخستین اتصال دو سفینه سرنشین‌دار همچنین نخستین جابه جایی سرنشین در یک سفر فضایی بود.