1394/06/25

چین به دنبال تسخیر بازار موقعیت یابی و ناوبری فضایی

سامانه ناوبری فضایی چین با نام بیدو که در فاز سوم برنامه خود قرار دارد به زودی بازار موقعیت یابی و ناوبری را با قدرت هر چه تمام تسخیر خواهد کرد. سامانه فوق پيشرفته ناوبري و موقعيت يابي فضايي چين داراي ويژگي هاي خاصي از جمله دقت بسيار بالا است و براي افزايش كيفيت زندگي بشر، خدمات جالب توجهي را ارائه مي...
چین به دنبال تسخیر بازار موقعیت یابی و ناوبری فضایی
سامانه ناوبری فضایی چین با نام بیدو که در فاز سوم برنامه خود قرار دارد به زودی بازار موقعیت یابی و ناوبری را با قدرت هر چه تمام تسخیر خواهد کرد. سامانه فوق پيشرفته ناوبري و موقعيت يابي فضايي چين داراي ويژگي هاي خاصي از جمله دقت بسيار بالا است و براي افزايش كيفيت زندگي بشر، خدمات جالب توجهي را ارائه مي دهد. با اين كه چین نخستين ماهواره سامانه بیدو را در سال ٢٠٠٠ به فضا ارسال کرد، حدودا از دو سال پیش اين سامانه شروع به ارایه خدمات به کاربران تجاری خود شده است.

ناوبری فضایی |

نظر شما

پربازدیدکننده ترین خبر

کوتاه و خواندنی، نخستین اتصال دو سفینه سرنشین‌دار چه وقت انجام شد؟

روز ۱۴ژانویه ۱۹۶۹سفینه سایوز-۴ (Soyuz) با یک سرنشین به نام ولادیمیر شاتالف به فضا پرتاب شد. یک روز بعد باریس والینف ، الکسی یلیسیف و یوگنی خرونف با سایوز-۵ راهی مدار زمین شدند. این سفینه بعد از رسیدن به مدار تعیین شده، به ردیابی سایوز-۴ پرداخت و ان را در فضا پیدا کرد. پس از آن دو ناو در حالی که هرکدام با سرعتی در حدود ۳۰هزار کیلومتر در ساعت حرکت می کردند، کم کم به هم نزدیک شدند و سرانجام عمل اتصال صورت گرفت. پس از الحاق دو سفینه ، یلیسیف و خرونف در حالی که لباس مخصوصی به تن داشتند از سایوز-۵ بیرون آمده، با یک راهپیمایی خود را به سایوز-۴ رساندند و به درون آن راه یافتند. آن گاه دو سفینه از هم جدا شدند. به این ترتیب سایوز-۴ با سه سرنشین و سایوز-۵ با یک سرنشین به زمین بازگشتند. این نخستین اتصال دو سفینه سرنشین‌دار همچنین نخستین جابه جایی سرنشین در یک سفر فضایی بود.