1394/06/25

شکوفایی اقتصاد با جذب سرمایه خارجی سراب است

سردار محمد رضا نقدی رئیس سازمان بسیج مستضعفین در همایش صنعت درونگرا و برونگرا در وزارت نیرو، با بیان اینکه امروز کشور ما درگیر یک جنگ اقتصادی است و در مقایسه دو صنعت هوافضا و خودروسازی گفت: در صنعت خودروسازی 50 سال سرمایه‌گذاری کردیم اما نتیجه آن تبدیل پیکان به پراید بود، اما در حوزه هوافضا با اتکا به...
شکوفایی اقتصاد با جذب سرمایه خارجی سراب است

سردار محمد رضا نقدی رئیس سازمان بسیج مستضعفین در همایش صنعت درونگرا و برونگرا در وزارت نیرو، با بیان اینکه امروز کشور ما درگیر یک جنگ اقتصادی است و در مقایسه دو صنعت هوافضا و خودروسازی گفت: در صنعت خودروسازی 50 سال سرمایه‌گذاری کردیم اما نتیجه آن تبدیل پیکان به پراید بود، اما در حوزه هوافضا با اتکا به توان داخلی، پیشرفت‌های بسیار قابل‌توجهی به دست آوردیم، در حالی که سرمایه‌گذاری انجام شده در حوزه هوا و فضا بسیار بسیار کمتر از خودرو است.

منبع: فارس

داخلی | اقتصاد فضایی |

نظر شما

پربازدیدکننده ترین خبر

کوتاه و خواندنی، نخستین اتصال دو سفینه سرنشین‌دار چه وقت انجام شد؟

روز ۱۴ژانویه ۱۹۶۹سفینه سایوز-۴ (Soyuz) با یک سرنشین به نام ولادیمیر شاتالف به فضا پرتاب شد. یک روز بعد باریس والینف ، الکسی یلیسیف و یوگنی خرونف با سایوز-۵ راهی مدار زمین شدند. این سفینه بعد از رسیدن به مدار تعیین شده، به ردیابی سایوز-۴ پرداخت و ان را در فضا پیدا کرد. پس از آن دو ناو در حالی که هرکدام با سرعتی در حدود ۳۰هزار کیلومتر در ساعت حرکت می کردند، کم کم به هم نزدیک شدند و سرانجام عمل اتصال صورت گرفت. پس از الحاق دو سفینه ، یلیسیف و خرونف در حالی که لباس مخصوصی به تن داشتند از سایوز-۵ بیرون آمده، با یک راهپیمایی خود را به سایوز-۴ رساندند و به درون آن راه یافتند. آن گاه دو سفینه از هم جدا شدند. به این ترتیب سایوز-۴ با سه سرنشین و سایوز-۵ با یک سرنشین به زمین بازگشتند. این نخستین اتصال دو سفینه سرنشین‌دار همچنین نخستین جابه جایی سرنشین در یک سفر فضایی بود.