1394/06/24

ساخت رصدخانه چین در ارتفاعات بلند

مقامات چینی اعلام کرده‌اند این کشور قصد دارد بیش از یک میلیارد یوآن (حدود ١۵٧ میلیون دلار) برای ساخت یک رصدخانه ارتفاع بالا به منظور رصد پرتوهای گاما سرمایه‌گذاری کند. به گفته Cao Zhen، از محققان موسسه فیزیک انرژی بالای Institute of High Energy Physics (IHEP) آکادمی علمی چین، این رصدخانه که دومین نوع...
ساخت رصدخانه چین در ارتفاعات بلند
مقامات چینی اعلام کرده‌اند این کشور قصد دارد بیش از یک میلیارد یوآن (حدود ١۵٧ میلیون دلار) برای ساخت یک رصدخانه ارتفاع بالا به منظور رصد پرتوهای گاما سرمایه‌گذاری کند. به گفته Cao Zhen، از محققان موسسه فیزیک انرژی بالای Institute of High Energy Physics (IHEP)  آکادمی علمی چین، این رصدخانه که دومین نوع از این دست در چین محسوب می‌شود، در منطقه خود مختار تبتی Garze در جنوب غربی استان سیچوان ساخته خواهد شد. Cao Zhen اظهار کرد: رصدخانه نوترینوی IceCube با برخورداری از یک آشکارساز دقیق پرتوی گاما، دومین رصدخانه گران قسمت پرتوی کیهانی جهان خواهد بود.
منبع: reddit