1397/04/05

پرتاب ماهواره هواشناسی جدید چین به مدار ژئو در راستای پروژه راه ابریشم

چین چندی پیش ماهواره هواشناسی فنگ‌یون-۲اچ (Fengyun-2H) را برای افزایش دقت پیش‌بینی هواشناسی و ارائه خدمات بهتر به کشورهای مرتبط با طرح «یک کمربند، یک جاده» توسط یک فروند حامل لانگ مارچ_۳آ (Longmarch-3A) به فضا پرتاب کرد. این ماهوارۀ زمین-آهنگ، آخرین فروند از سری ماهواره‌های فنگ‌یون-۲ است و قرار است...
پرتاب ماهواره هواشناسی جدید چین به مدار ژئو در راستای پروژه راه ابریشم

چین چندی پیش ماهواره هواشناسی فنگ‌یون-۲اچ (Fengyun-2H) را برای افزایش دقت پیش‌بینی هواشناسی و ارائه خدمات بهتر به کشورهای مرتبط با طرح «یک کمربند، یک جاده» توسط یک فروند حامل لانگ مارچ_۳آ (Longmarch-3A) به فضا پرتاب کرد.
این ماهوارۀ زمین-آهنگ، آخرین فروند از سری ماهواره‌های فنگ‌یون-۲ است و قرار است نسل جدید آنها با نام فنگ‌یون-۴ ادامه پیدا کند.
بنا به درخواست‌هایی که از سوی سازمان جهانی هواشناسی (WMO) و سازمان همکاری‌های فضایی آسیا و اقیانوسیه (APSCO) واصل شده، قرار است موقعیت مداری این ماهواره برای پوشش بهتر کشورهای مسیر راه ابریشم، اقیانوس هند و بیشتر کشورهای آفریقایی تغییر کند.
بیش از ۸۰ کشور و ۲۵۰۰ مشتری داخلی از  ماهواره‌های فنگ‌یونخدمات دریافت می‌کنند.


منبع: ecns

خدمات و کاربردها | سنجش از دور |

نظر شما

پربازدیدکننده ترین خبر

کوتاه و خواندنی، نخستین اتصال دو سفینه سرنشین‌دار چه وقت انجام شد؟

روز ۱۴ژانویه ۱۹۶۹سفینه سایوز-۴ (Soyuz) با یک سرنشین به نام ولادیمیر شاتالف به فضا پرتاب شد. یک روز بعد باریس والینف ، الکسی یلیسیف و یوگنی خرونف با سایوز-۵ راهی مدار زمین شدند. این سفینه بعد از رسیدن به مدار تعیین شده، به ردیابی سایوز-۴ پرداخت و ان را در فضا پیدا کرد. پس از آن دو ناو در حالی که هرکدام با سرعتی در حدود ۳۰هزار کیلومتر در ساعت حرکت می کردند، کم کم به هم نزدیک شدند و سرانجام عمل اتصال صورت گرفت. پس از الحاق دو سفینه ، یلیسیف و خرونف در حالی که لباس مخصوصی به تن داشتند از سایوز-۵ بیرون آمده، با یک راهپیمایی خود را به سایوز-۴ رساندند و به درون آن راه یافتند. آن گاه دو سفینه از هم جدا شدند. به این ترتیب سایوز-۴ با سه سرنشین و سایوز-۵ با یک سرنشین به زمین بازگشتند. این نخستین اتصال دو سفینه سرنشین‌دار همچنین نخستین جابه جایی سرنشین در یک سفر فضایی بود.