1395/07/05

آغاز به کار بزرگترین رادیو تلسکوپ جهان در چین/در جستجوی حیات فرازمینی

آغاز به کار بزرگترین رادیو تلسکوپ جهان در چین/در جستجوی حیات فرازمینی
بزرگ‌ترین رادیو تلسکوپ جهان مشهور به FAST فعالیت خود را در چین به صورت رسمی شروع کرد. یکی از اهداف ساخت این تلسکوپ عظیم، بررسی سیگنال‌های موجود در ستارگان، کهکشان‌ها و پیدا کردن زندگی فرازمینی است.

تلسکوپ دیافراگم کروی مشهور به FAST دارای قطر 500 متر بوده و از 4500 پنل مثلثی تشکیل شده است. ساخت این تلسکوپ که فضایی به مساحت ۳۰ زمین فوتبال را اشغال کرده پنج سال زمان برد.

این تلسکوپ در پین‌گانگ واقع در استان گویژوی چین قرار دارد و اگر بخواهید آن را دور بزنید نیاز به ۴۵ دقیقه راه رفتن دارید.

رادیو تلسکوپ نوعی آنتن رادیویی است که در اخترشناسی رادیویی به منظور پیدا کردن و جمع آوری اطلاعات از ماهواره‌ها و کاوشگرهای فضایی و هر گونه منبع رادیویی در فضا استفاده می‌شود.

پیش از اتمام پروژۀ بزرگ چین که بیش از 181 میلیون دلار هزینه در برداشته است، 9 هزار و 110 ساکن دو شهرستان در استان گوئیژو تخلیه شدند و هر کدام 12 هزار یوان (معادل حدود 1820 دلار) به عنوان غرامت دریافت کردند.

منبع: خبرآنلاین