پس‌لرزه‌های ارتش فضایی ترامپ در فرانسه

0 416

فلورانس پارلی، وزیر دفاع فرانسه، روز پنجشنبه ۳۰ خرداد تاکید کرد فرانسه باید برای مقابله هر چه بهتر با خطر “رویارویی‌های بزرگ در فضا” سرمایه گذاری‌های خود را در زمینه فضایی افزایش دهد.
وزیر دفاع فرانسه این مطلب را در شبکه تلویزیون دوم فرانسه در پاسخ به سوالی درباره عزم دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، برای مجهز کردن ارتش آمریکا به نیروی تخصصی فضایی بیان کرد.
فلورانس پارلی تصریح کرد: «ما در قانون برنامه ریزی دفاعی کشورمان، فضا را به عنوان زمینه‌ای در نظر می‌گیریم که می‌تواند در آینده رویارویی‌های زیادی در آن شکل بگیرد؛ بنابراین باید سرمایه گذاری‌های خود را در زمینه دفاعی بیشتر از آن چه هست افزایش دهیم تا بتوانیم بر فضا نظارت داشته باشیم و مانع از آن شویم که تقابل‌های بزرگ و جدی در آن اتفاق بیفتد.»
لایحه برنامه‌ریزی نظامی فرانسه موسوم به ال پ. ام که دوره زمانی دو هزار و نوزده تا دو هزار و بیست و پنج را شامل می‌شود، روز ۲۹ خرداد در کمیسیون مشترک مجمع ملی و سنای فرانسه به تصویب رسید تا به این ترتیب زمینه برای تصویب قطعی آن هموار گردد.
در لایحه برنامه‌ریزی نظامی فرانسه تاکید شده است فضا برای کشور منافع راهبردی درجه یک دارد و لازم است که در برابر افزایش خطرات و تهدید‌های فضایی، فرانسه نیز با استفاده از ابزارها، تجهیزات و سیستم‌های فضایی جدید توانمندی خود را تقويت کند.

منبع خبرگزاری صدا و سیما
با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=8472
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها