1397/04/07

بازی تمدن‌های کهکشانی-۳، راهنمای بشریت به سوی تسخیر فضا

بازی تمدن‌های کهکشانی III گسترش فتنه نشانگر دردهای در حال رشد یک امپراتوری است. بحران‌ها و پیشرفت‌ها در بازی تمدن‌های کهکشانی، راهنمای بشریت به سوی مرزهای خارج از زمین است.
 بازی تمدن‌های کهکشانی-۳، راهنمای بشریت به سوی تسخیر فضا

مریم فخیمی: بازی "تمدن‌های کهکشانی III گسترش "فتنه" نشانگر دردهای در حال رشد یک امپراتوری است. بحران‌ها و پیشرفت‌ها در بازی تمدن‌های کهکشانی، راهنمای بشریت به سوی مرزهای خارج از زمین است.
بشریت گونه‌ای است که در میان بحران‌ها تکامل یافته است. ما همیشه در مورد چیزهای مختلف، به ویژه درباره جهان و فضا، متعجب و کنجکاویم. واقعا چه اتفاقی در جهان رخ داده؟ آیا ما هرگز مرگ ستاره‌ای در راه‌شیری را خواهیم دید؟ کمپانی استارداک از این خصوصیات انسانی در تولید آخرین نسخه بازی تمدن‌های کهکشانس3، یعنی گسترش فتنه استفاده کرده است.
براد وردل، مدیر اجرایی  Stardock، در یک پست وبلاگی، درباره مدت زمانی که دریافت سیگنال از مریخنورد کنجکاوی توسط پایگاه‌های زمینی طول می‌کشد نوشت: ۱۲ دقیقه و ۴۸ ثانیه. سیاره مریخ در مقایسه با بزرگی بی پایان جهان، خیلی از زمین دور نیست. نزدیک به یازده دقیقه طول می‌کشد تا داده‌ها بین دو سیاره در منظومه شمسی ارسال شود. مشکل زمانی بوجود می‌آید که لازم است سرعت عمل داشته باشید و فورا اطلاعات را دریافت کنید.

بازی تمدن‌های کهکشانی-۳، راهنمای بشریت به سوی تسخیر فضا

پاسخ به درخواست به روز رسانی از فردی که در مریخ است می تواند به مدت نیم ساعت - با توجه به زمان لازم برای دریافت سیگنال از مریخ و سپس پاسخگویی از زمین - طول کشد. همانطور که وردل در پست خود یادآوری می‌کند، این "زمان زیاد موجب عدم اطمینان، تردید وحشت است." اگر یک ایستگاه فضایی در مدار دچار مشکل شود، کارشناسان پایگاه زمینی باید منتظر بمانند تا به وضعیت فعلی  و احتمال مرگ افراد پی ببرند.
اگر ما مریخ را مسکونی کنیم، آن‌ها شهروندان مریخ یا کشورهای زمینی هستند؟
این فقط یکی از مسائل مربوط به گسترش بشریت در فضا است. وردل در این باره نوشته: "فرض کنیم انسان ها در دهه ۲۰۳۰ به مریخ برسند. فرض کنید که ما به زودی، مریخ را مسکونی کنیم. آنان شهروندان مریخ یا شهروندان کشورهای وابسته به زمین هستند؟".
مفهوم یک حکومت ملی زمانی ایجاد سوال می‌کند که ما درباره سیارات دیگر صحبت می‌کنیم، و اینکه گونه‌های جدید چطور باید این موضوعات را حل کنند به بحث و گفت‌وگوهای زیادی نیاز است.

بازی تمدن‌های کهکشانی-۳، راهنمای بشریت به سوی تسخیر فضا
آیا کلونی جدید خواستار استقلال از زمین است؟ آیا شرایط سیاسی زمین بر قلمروهای خارج از زمین تاثیر می‌گذارد؟
کمپانی استارداک به دنبال انتقال انسان به سیارات مختلف نیست، بلکه در تلاش است تا در بازی اولیه حس رقابت و گسترش گونه جدید انسانی و چالش‌های پیش رو را ایجاد کند. در "فتنه" ، پس از اینکه سیاره سوم مستعمره شد، شهروندان درخواست ایجاد دولت جدیدی دارند. وردل می‌نویسد: «ما زمان زیادی برای فکر کردن در مورد چگونگی تکامل این نوع دولت‌ها صرف کردیم. این دولت ها برای تمدن‌های جدید متفاوتند.»
وردل به یک نکته جالب توجه اشاره می کند: «در مراحل اولیه، ما به احتمال زیاد به عنوان با نوعی حکومت استعماری مواجهیم؛ یعنی فرمان‌ها از زمین ابلاغ و فرماندار هرکدام از سیارات توسط مردم انتخاب می‌شوند؛ اما مردم در مورد وقایع زمین نمی توانند تصمیم بگیرند.»
در بازی تمدن‌های کهکشانی-۳، گسترش فتنه، اجازه دارید بازیکنان را از دولت‌های مختلف انتخاب کنید. این فرآیند منجر به ایجاد همبستگی بین کهکشانی شده، می‌توانید کنترل سیارات را بر عهده گیرید و زمان بیشتری برای توسعه و اجرای برنامه‌های حفاظتی خواهید داشت. بنابراین در هر تمدن نژادها و گونه‌های مختلفی ایجاد می‌شود که می‌تواند منجر به ادغام جمعیت زیر یک پرچم واحد شود.
سال 2018 زمان هیجان انگیزی برای هواداران بازی‌های فضایی است. تمدن‌های کهکشانی-۳ و استلاریس دو بازی محبوب در این ژانر هستند. این دو بازی ویژگی‌های جدیدی را به نمایش می گذارند که نشان می‌دهد بشریت چگونه می‌تواند در مسیر تسخیرفضا گام بردارد. پروژه‌های جدیدی با هدف ورود انسان به خارج از منظومه شمسی در حال انجام است و همه ما امیدواریم که یک روز بتوانیم زمین را از دوردست‌ها مشاهده کنیم.

منبع: windowscentral