1397/03/30

سلفی کاوشگر ناسا از مریخ منتشر شد

کاوشگر ناسا یک سلفی با پس زمینه طوفان گرد و غبار از مریخ به زمین ارسال کرده است. سلفی این کاوشگر تقریبا ۶ سال پس از شروع ماموریت آن گرفته شده است. این تصویر در دره ۱۵۴ کیلومتری Gale گرفته شده که دانشمندان معتقدند زمانی یک دریاچه عظیم بوده است. به هرحال لایه ضخیم گرد و غبار چشم انداز کوه ها و صخره...
سلفی کاوشگر ناسا از مریخ منتشر شد

سلفی این کاوشگر تقریبا ۶ سال پس از شروع ماموریت آن گرفته شده است. این تصویر در دره ۱۵۴ کیلومتری Gale  گرفته شده که دانشمندان معتقدند زمانی یک دریاچه عظیم بوده است.
 به هرحال لایه ضخیم  گرد و  غبار  چشم انداز کوه ها و صخره های موجود در پس زمینه عکس را پوشانده است.
کاوشگر مذکور به دلیل وجود سوخت پلوتونیوم هنوز در طوفان گرد وغبار به فعالیت خود ادامه می دهد. این بدان معناست که دیگر برای انجام عملیات هایش نیازمند نور خورشید نیست. این درحالی است که کاوشگر کنجکاوی در میانه این طوفان گیر افتاده و خاموش شده است.
شان دوران یک شهروند- دانشمند این تصویر را منتشر کرده است. او با همکاری آزمایشگاهJPL کالیفرنیا ناسا مشغول پردازش  این عکس است.
 عکس مذکور ترکیبی از شات‌های مختلفی است که این کاوشگر ۲.۵ میلیارد دلاری گرفته و دوران آنها را پردازش کرده است.
دوران درباره شیوه ایجاد این عکس می گوید: «این عکس از ترکیب شات‌های مختلف ساخته شده و بازوی عکاسی سلفی نیز همزمان با گردش حدود ۱۰۰ عکس ثبت کرده تا تصویری ۳۶۰ درجه بسازد.»

کاوش‌های فضایی | عکس و فیلم و اینفوگرافیک |