1397/03/27

بریتانیا به دنبال توسعه سامانه ناوبری با کمک استرالیا

بریتانیا قصد دارد تا پایان سال جاری اولین مناقصه را برای ساخت یک سامانه ناوبری ماهواره‌ای تا پایان سال ۲۰۱۸ برگزار کند. این سامانه قرار است رقیبی برای سامانه ناوبری ۱۵.۵ میلیارد دلاری گالیله اروپا باشد و بریتانیا امیدوار است که استرالیا در این پروژه مشارکت داشته باشد. دولت استرالیا البته هنوز واکنش و...
بریتانیا به دنبال توسعه سامانه ناوبری با کمک استرالیا

بریتانیا قصد دارد تا پایان سال جاری اولین مناقصه را برای ساخت یک سامانه ناوبری ماهواره‌ای تا پایان سال ۲۰۱۸ برگزار کند. این سامانه قرار است رقیبی برای سامانه ناوبری ۱۵.۵ میلیارد دلاری گالیله اروپا باشد و بریتانیا امیدوار است که استرالیا در این پروژه مشارکت داشته باشد. دولت استرالیا البته هنوز واکنش و موضعی در قبال این پروژه اتخاذ نکرده است. اگرچه طرح‌های سامانه ناوبری ماهواره‌ای بریتانیا در یک ماه اخیر منتشر شده اما گفته می‌شود دولت این کشور از سال ۲۰۱۶ به دنبال جایگزینی برای گالیله بوده است. طبق تحقیقات انجام‌شده، این سامانه احتمالا حدود ۳.۷ میلیارد یورو هزینه خواهد داشت و قریب به ۵۰۰۰ شغل ایجاد خواهد کرد. جرقه عدم استفاده بریتانیا از گالیله، در سال 2003 و زمانی ایجاد شده بود که اتحادیه اروپا بر وضع قوانین مبنی بر کاهش وابستگی به سامانه  GPS پافشاری می‌کرد. ضمن اینکه طبق قوانین اتحادیه، پس از خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا، این کشور حق استفاده از خدمات نظامی سامانه گالیله را ندارد.

منبع: afr

ناوبری فضایی | دیپلماسی فضایی |

نظر شما
اخبار مرتبط

پرتاب بیش از 2 ماهواره ناوبری هند تا پایان سال

1394/01/10
به گفته مقامات آژانس فضایی هند، انتظار می‌رود هند در سال 2015 بیش از دو ماهواره ناوبری و در سال 2016 نیز بیش از یک ماهواره به فضا پرتاب کند و تا از اواسط سال آینده بتواند خدمات ماهواره‌ای...

همکاری فضایی بریتانیا و امارات متحده عربی

1394/03/09
آژانس فضایی بریتانیا و مرکز فضایی محمدبن راشد یک قرارداد یک ساله را در امارات متحده عربی به امضا رسانده اند که این قرارداد، به منظور توسعه برنامه‌های کاربردی نقشه برداری با استفاده از ماهواره...

پربازدیدکننده ترین خبر

کوتاه و خواندنی، نخستین اتصال دو سفینه سرنشین‌دار چه وقت انجام شد؟

روز ۱۴ژانویه ۱۹۶۹سفینه سایوز-۴ (Soyuz) با یک سرنشین به نام ولادیمیر شاتالف به فضا پرتاب شد. یک روز بعد باریس والینف ، الکسی یلیسیف و یوگنی خرونف با سایوز-۵ راهی مدار زمین شدند. این سفینه بعد از رسیدن به مدار تعیین شده، به ردیابی سایوز-۴ پرداخت و ان را در فضا پیدا کرد. پس از آن دو ناو در حالی که هرکدام با سرعتی در حدود ۳۰هزار کیلومتر در ساعت حرکت می کردند، کم کم به هم نزدیک شدند و سرانجام عمل اتصال صورت گرفت. پس از الحاق دو سفینه ، یلیسیف و خرونف در حالی که لباس مخصوصی به تن داشتند از سایوز-۵ بیرون آمده، با یک راهپیمایی خود را به سایوز-۴ رساندند و به درون آن راه یافتند. آن گاه دو سفینه از هم جدا شدند. به این ترتیب سایوز-۴ با سه سرنشین و سایوز-۵ با یک سرنشین به زمین بازگشتند. این نخستین اتصال دو سفینه سرنشین‌دار همچنین نخستین جابه جایی سرنشین در یک سفر فضایی بود.