1394/03/07

اتحاد فضائی روسیه و چین برای اعزام انسان به ماه

دو کشور چین و روسیه در حال انجام پروژه ای مشترک هستند که بر پایه آن ، دو کشور تلاش می کنند تا با استفاده از الگوها و استانداردهای یکسانی ، تجهیزات و تکنولوژی های فضائی خود را تولید کنند . هدف از انجام این پروژه ، امکان اجرای پروژه های مشترک تحقیقات و اکتشافات فضائی دو کشور برای اعزام فضاپیمای دارای...
اتحاد فضائی روسیه و چین برای اعزام انسان به ماه
دو کشور چین و روسیه در حال انجام پروژه ای مشترک هستند که بر پایه آن ،  دو کشور تلاش می کنند تا با استفاده از الگوها و استانداردهای یکسانی ، تجهیزات و تکنولوژی های فضائی خود را تولید کنند . هدف از انجام این پروژه ، امکان اجرای پروژه های مشترک  تحقیقات و اکتشافات فضائی دو کشور برای اعزام فضاپیمای دارای سرنشین به ماه است .
منبع: tass.ru

فضانوردی و سرنشین‌دار | دیپلماسی فضایی |

نظر شما

پربازدیدکننده ترین خبر

هواپیمای خورشیدی زفیر رکورد طولانی ترین پرواز را شکست

هواپیمای مبتنی بر انرژی خورشیدی ایرباس رکورد طولانی‌ترین پرواز بدون توقف را شکست. هواپیمای زِفیر اس ( Zephyr S ) در ۱۱جولای (۲۰ تیر ماه) از باند فرودگاهی در آریزونا برخواست و به مدت ۲۵ روز و ۲۳ ساعت و ۵۷ دقیقه به پرواز ادامه داد. سال‌ها پیش نسخه اولیه‌ای از زفیر اس توانسته بود به مدت ۱۱روز به پرواز مستمر ادامه دهد. طول دو بال زفیر اس در مجموع ۲۵ متر است. این هواپیما کمتر از ۷۵ کیلوگرم وزن دارد و می‌تواند تا ۵ برابر وزن خود را حمل کند. هواپیمای خورشیدی ایرباس در کارخانه ای در فارنبورو انگلستان ساخته شده و از فیبرهایی به نازکی موی انسان تشکیل شده است. زفیر اس به گونه‌ای طراحی شده که برای مدت طولانی به پرواز ادامه دهد و در آینده هدف این است که برای ماه‌ها در آسمان باقی بماند. به همین دلیل ایرباس از آن با عنوان «نه کاملاً هواپیما و نه کاملاً ماهواره» یاد می‌کند و در واقع لقب «شبه ماهواره» را به زفیر اس داده است.