1397/03/15

تصویر نجومی روز ناسا: فصل مشتری، آسمان هاوایی

فعالیت‌های آتشفشانی جزیره بزرگ واقع در هاوایی از زمان گرفتن این تصویر از آسمان شب این منطقه در اوایل امسال، بیشتر شده است. گدازه‌ها و مواد مذاب خروجی از دهانه آتشفشان، در حدود ۳۰ کیلومتری شرق هستند. این تصویر تماشایی از کوه آتشفشانی کیلاویا به همراه دهانه Halemaumau و بخار و دود خارج شده از آن از پارک...
تصویر نجومی روز ناسا: فصل مشتری، آسمان هاوایی

گدازه‌ها و مواد مذاب خروجی از دهانه آتشفشان، در حدود ۳۰ کیلومتری شرق هستند. این تصویر تماشایی از کوه آتشفشانی کیلاویا به همراه دهانه Halemaumau و بخار و دود خارج شده از آن از پارک ملی آتشفشان‌های هاوایی گرفته شده است.
علاوه بر این، امسال سیاره مشتری از اواخر پاییز تا اوایل تابستان در آسمان، در وضعیت درخشانی قرار دارد. در جنوب و در قسمت بالا، سیاره مشتری به سادگی به عنوان درخشان‌ترین چراغ آسمانی، قابل مشاهده است؛ جاییکه برآمدگی مرکزی کهکشان راه شیری به نظر می‌رسد بر فراز بخارها و ابرهای موجود، سربرافراشته است.
ستاره آنتارس که به رنگ زرد در اینجا مشخص است، ستاره درخشانی است که نزدیک به گرد و غبار قابل مشاهده به سمت مرکز کهکشان خودمان قرار دارد.
در نزدیکی افق، ستاره‌های آلفا و بتای قنطورس و چلپیا (صلیب جنوبی) در میان دودهای بسیار درخشان آتشفشان، می‌درخشند.

نجوم | عکس و فیلم و اینفوگرافیک |