الیاه-۳ آماده ارائه خدمات تجاری

0 637

سیروس برزو: شرکت اماراتی یاهست (Yahsat Company) اعلام کرد که الیاه-۳ (Al Yah 3)، سومین ماهواره این شرکت  با موفقیت توانسته است  مراحل آزمایش مداری خود را به پایان برساند و اینک آماده ارائه خدمات تجاری است. این ماهواره مخابراتی می‌تواند آفریقا و برزیل را زیر پوشش خود بگیرد و به موسسات و کشور‌های علاقمند در امر توسعه شبکه ارتباطی یاری رساند. ماهواره الیاه-۳ که متعلق به شرکت اماراتی مبادله (Mubadala Investment Company) است با وزن حدودا ۳۵۰۰ کیلوگرم و ۵۸ نقطه پرتو (spot beam) در باند Ka بر پایه ماهواره ژئواستار-۳ (GEOStar-3) ساخته شده است.
“شرکت ارتباطات ماهواره‌ای مبادله” ارائه دهنده خدمات مخابراتی در زمینه‌های صوتی-تصویری، تبادل اطلاعات، اینترنت و غیره برای کاربران سازمان‌های خصوصی و دولتی است. این شرکت در ژانویه سال ۲۰۰۸ با هدف توسعه، بهره‌برداری و استفاده از سیستم‌های ماهواره‌ای چند منظوره (دولتی و تجاری) برای مناطق خاورمیانه، آفریقا، اروپا و مناطق جنوب غربی آسیا در امارات تاسیس شد. در ماه اوت همان سال یاهست قرارداد ۱۵ ساله‌ای را با نیروهای مسلح امارات متحده عربی به عنوان نخستین مشتری دولتی یاهست برای ارائه ارتباطات ماهواره‌ای امن در امارات امضا کرد.
نخستین ماهواره این شرکت را آرین اسپیس (Arianespace) در ۲۲آوریل ۲۰۱۱ از مرکز فضایی گویان در کورو فرانسه پرتاب کرد.
ماهواره دوم (آلیاه 2)، وزن تقریبا ۶ تن، توسط سرویس بین المللی پرتاب (International Launch Services –ILS) ماهواره‌بر پروتون بریز-م (Proton Breeze M) در ۲۴ آوریل ۲۰۱۲ از پایگاه پرتاب‌های فضایی بایکونور راهی مدار گردید.
ماهواره سوم (آلیاه 3)، را آرین اسپیس (Arianespace) در ۲۵ ژانویه ۲۰۱۸ از مرکز فضایی گویان در کورو فرانسه پرتاب کرد.

با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=7491
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها