موشک‌های مسابقه فضایی در برنامه فضایی کربال

0 1,943

مریم فخیمی: برنامهٔ فضایی کربال (Kerbal Space Program) یا به اختصار KSP، یک شبیه‌ساز پرواز فضایی چند سبکی است که توسط شرکت اسکواد ساخته شده‌است. اولین نسخه بازی که صرفاً جنبه آزمایش داشت، در سال ۲۰۱۱ عرضه شد. بخش اصلی و نسبتاً کامل شده آن در سال ۲۰۱۳ منتشر شد.
در برنامهٔ فضایی کربال بازیکن می‌تواند برنامه یا مأموریت فضایی خود را طراحی و کنترل کند و تحت شبیه‌سازی فیزیک برای خود سفینه فضایی ساخته و با آن به پرواز بپردازد. تمام سیاره‌های منظومه شمسی با مقیاس ۱٫۱۱۳ در این بازی وجود دارد.این یک بازی شبیه‌سازی شده فضایی محبوب است که در حال حاضر بخشی برای بازیکنان اضافه کرده است تا برخی از لحظات معروف  تاریخ فضا را دوباره بازسازی کنند.
Making History””  بسته توسعه  یافته برنامه فضایی کربال است و شامل “پک تاریخی” با سناریوهای برگرفته از رویدادهای تاریخی فضایی، پرتابگرهای جدید و فضاپیمای محتلف سازمان فضایی آمریکا و روسیه است.
در برنامه فضایی کربال، بازیکنان مسئول ماموریت فضایی  برای یک نژاد بیگانه با عنوان Kerbals هستند. با استفاده ازقطعات مراحل مختلف ماهواره‌بر، موتور و سایر لوازم، بازیکنان سعی می‌کنند یک فضاپیما کاملا کاربردی که بر اساس قوانین فیزیک و آیرودینامیک پرواز می‌کند بسازند. بازی شبیه‌سازی بسیار خوبی از فرمول‌های مختلف فیزیکی دارد و حرکات سفینه، تمام بر طبق قوانین فیزیک اداره می‌شود و صرفاً با یک سری حرکات شانسی، نمی‌توانید به خواسته‌ی خود برسید و باید کاملاً حساب شده عمل کنید.
اکنون با بسته ” Making History”، بازیکنان می توانند مأموریت‌های فضایی سفارشی خود را ایجاد، ذخیره و به اشتراک بگذارند و یا بازی‌های مختلفی که بر اساس مأموریت‌های اکتشافی فضایی ساخته شد اجرا کنند.
از راهپیمایی در فضا تا فرود بر سطح  Mun(ماه در بازی کربال) و هر آنچه که در این میان رخ می‌دهد، بازیکنان می‌توانند تلاش کنند تا لحظات شگفت‌انگیزی را با الهام از رویدادهای تاریخی بازسازی کنند.


” Making History” شامل قطعات جدید و لباس‌های فضانوردان است که با الهام از رقابت فضایی بین ایالات متحده و شوری ساخته شده و بازیکنان می‌توانند در طول بازی از آن‌ها استفاده کنند.
قطعات جدید شامل کپسول‌هایی هستند که به تقلید از فضاپیماهای وستوک، وسخود و سایوز شوروی طراحی شده و به ترتیب KV-1 ، KV-2 و KV-3 نامیده می‌شوند. همچنین این بازی شامل قطعات سفینه‌های فضایی بر اساس کپسول جمینی و ماژول فرماندهی آپولو با ظاهر جدید و توسعه یافته است.
اکنون درارتباط با ماهواره‌برها، مراحل و آداپتورها چندین حالت وجود دارد که بازیکنان می‌توانند برای مطابقت با بازی انتخاب کنند: ماهواره‌بر R-7 شوروی، Titan II آمریکا، مخزن خارجی شاتل، یک مخزن بزرگتر، و بوستر ساترن-۵ .
نستور گومز، مدیر تولید شرکت اسکواد، در بیانیه‌ای اظهار داشت: توسعه “Making History” ، موجب مش‌شود خلاقیت بازیکن با ابزارهای جدید در این بازی شکوفا شده و هیجان بیشتری را با هم به اشتراک بگذارند. 

اگرچه این بازی از گرافیک بالایی برخورددار نیست، اما شبیه‌سازی بسیار خوبی دارد و شما می‌توانید هیجان ساخت سفینه، ماهواره‌بر و سفر به فضا و انجام ماموریت‌های فضایی را به خوبی تجربه کنید.
تمام بازیکنانی که KSP را در سال ۲۰۱۴ خریداری کرده‌اند، می‌توانند به صورت رایگان پک جدید را دریافت کنند.

منبع collectspace.com
با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=7486
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها