1393/12/17

بیم ها و امیدهای غرب از قدرت ایران

بیم ها و امیدهای غرب از قدرت ایران
«جیمز کلاپر» مدیر اطلاعات ملی آمریکا با حضور در کمیته امور مسلح سنا در گزارشی درباره تهدیدات جهانی آمریکا، تهران را متهم به حملات سایبری علیه آمریکا کرده و این را هم گفته است:" ایرانی ها به برنامه فضایی خود ادامه داده اند و اخیرا یک ماهواره را در مدار قرار داده اند. روشن است هرگونه فعالیتی که آن ها در زمینه موشک ها انجام می دهند، در راستای تلاش برای رسیدن یک موشک قاره پیما است."
منبع: افکار

داخلی | ماهواره‌بر و پرتاب |

رونمایی از فضاپیمایی با پیشرانش نامحدود

شرکت امریکایی هانی‌بی رباتیکز (Honeybee Robotics) نمونه اولیه فضاپیمایی را ساخته است که با استفاده از پیشرانش بخاری به‌طور نامحدود از سیارکی به سیارک دیگر سفر می‌کند. این فضاپیما به واین (WINE سرواژه World Is Not Enough به معنی جهان کافی نیست) موسوم شده است. واین برای تأمین سوخت موردنیاز خود از آب موجود در سنگ‌های سیارک‌ها استفاده می‌کند. ساخت این فضاپیما بر اساس سامانه پیشرانش بخاری که پژوهشگران در دانشگاه هوافضای امبری-ریدل (Embry-Riddle Aeronautical University) ارائه کرده‌اند انجام شده است. این طرح با حمایت سازمان ناسا (NASA) و با مشارکت شرکت تجهیزات بخاری لوئیزیانا (Louisiana Steam Equipment Company) انجام شده است. استفاده از منابع سوخت تجدیدپذیر برای کاوش‌های فضایی توجه بسیاری به خود جلب کرده است. با تأمین پیشرانش با بخار آبی که از سنگ‌های سیارک‌ها به دست آمده است، واین می‌تواند به صورت نظری تا زمان نامحدودی به حرکت ادامه دهد. این فضاپیما می‌تواند برای معدن کاوی سیارک‌ها استفاده شود.