قزاقستان، بلاروس و روسیه ماهواره مشترک می‌سازند

0 372

 در چارچوب برنامه‌های مشترک ذیل اتحادیه اقتصادی اوراسیا، سه کشور قزاقستان، بلاروس و روسیه موافقتنامه‌ای برای ساخت ماهواره به امضا رساندند.
قزاقستان، بلاروس و روسیه در حال رایزنی پیرامون شرایط ساخت مشترک ماهواره به منظور سنجش از راه دور زمین هستند. این تصمیم در فرایند آخرین جلسه گروه کاری بین‌ دولتی با هدف اجرایی کردن برنامه «نظام یکپارچه کشورهای عضو اتحادیه اقتصادی اوراسیا برای تولید و فراهم آوردن خدمات فضایی و اطلاعات جغرافیایی بر مبنای منابع ملی سنجش از راه دور زمین» اتخاذ شده است. این جلسه به عنوان بخشی از مجمع «روزهای فضایی در جمهوری قزاقستان ۲۰۱۸» برگزار شده است.
واحد مطبوعاتی کمیسیون اقتصادی اوراسیایی در این زمینه گفته است که همکاری در تولید ماهواره به منظور دستیابی به ماهواره‌های سنجش از راه دور زمین با وضوح متوسط، و با هدفگذاری آزمایش فضاپیما و ایجاد مراکز مونتاژ در قزاقستان، و نیز طراحی و ساخت نسل‌های جدید ماهواره با وضوح بالا در تاسیسات راسکوموس صورت می‌گیرد. در این چارچوب همکاری بلاروس قطعات الکترونیکی و سیستم‌های چندمنظوره اوپتیکال پروژه‌ها را تامین می‌کند.
به گفته الکساندر گروتوسکی، معاون رئیس دپارتمان سیاست‌گزاری صنعتی کمیسیون اقتصادی اوراسیایی، ساخت ماهواره‌های سنجش از راه دور زمین در ذیل طرح‌های تولید مشترک موجب توسعه ظهور ماهواره‌های فضایی مشترک و مقایسه آن‌ها در فضای رقابت بین‌المللی می‌شود.
این موافقتنامه برای تولید مشترک ماهواره‌های سنجش از راه دور زمین قرار است هسته یک برنامه بین دولتی شود، که پیشنهادات مربوط به آن پیش از این پاییز گذشته در شورای عالی اقتصادی اوراسیا مطرح شده بود.

منبع خبرگزاری تسنیم
با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=7354
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها