سرمایه‌گذاری دولت کانادا برای ایجاد اشتغال فضایی

0 244

راهبرد فضایی کانادا که در حال حاضر حداقل یک سال از برنامه عقب است، طبق گفته ناودیپ بینز (Navdeep Bains) وزیر علوم این کشور، قرار است طی چند ماه آینده با شتاب بیشتری پیگیری شود. وی این سخنان را پس از اختصاص بودجه ۲۶.۷ میلیون دلاری برای توسعه فناوری فضایی ایراد کرد که بین ۳۳ شرکت این کشور تقسیم خواهد شد.

بودجه جدید فضایی کانادا منجر به ایجاد و حفظ مجموعا ۳۹۷ موقعیت شغلی و پشتیبانی از ۴۶ پروژه برای توسعه فناوری‌های کلیدی در داروسازی، هوش مصنوعی، ناوبری خودکار و واقعیت مجازی خواهد شد. بینز می‌گوید: «با کمک فناوری‌های جدید، توانایی ما در نظارت بر آتش‌سوزی‌ها، پیش‌بینی آب و هوا و درک بهتر تغییرات اقلیمی بهبود خواهد یافت.»

در مراسم اعلان تصمیم دولت کانادا برای تخصیص بودجه به فعالیتهای فضایی که در تاسیسات شرکت MDA در مونترال برگزار شد، جرمی هنسن (Jeremy Hansen) فضانورد کانادایی نیز وزیر علوم این کشور حضور یافت. وی قرار است در اولین پروازهای سرنشین‌دار کپسول‌های دراگون (Dragon) متعلق به اسپیس ایکس و استارلاینر (Starliner) متعلق به بوئینگ حضور داشته باشد.  

شرکت کانادایی MDA که علاوه بر فعالیت در زمینه ساخت ماهواره، در توسعه مهم‌ترین دستاورد فضایی کانادا یعنی بازوی کانادارم (Canadarm) که به ایستگاه فضایی بین المللی (ISS) متصل شده نقش داشته است، برای بهبود فناوری‌های خود ۴ میلیون دلار از بودجه مذکور را دریافت خواهد کرد. بودجه فضایی ۲۶.۷ میلیون دلاری، از کانال سازمان فضایی این کشور بین شرکت‌های کوچک و متوسط تقسیم خواهد شد.

از دیگر برنامه‌های فضایی آتی کانادا که در این مراسم به آن‌ها اشاره شد، می‌توان توسعه سه ماهواره رادارست (Radarsat) تا پایان نوامبر سال جاری میلادی و ارسال یک فضانورد به نام دیوید سن ژکس (David Saint-Jacques) به ایستگاه فضایی در ماه دسامبر را نام برد.

در ویدیو زیر می‌توان برخی از فعالیت‌های فضایی کانادا را مشاهده کرد:

منبع Ctvnews
با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=7343
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها