1393/12/05

قابلیت‌های انکارناپذیر بخش خصوصی

طي پنج سال گذشته هيچ سياست مشخصي در رابطه با استفاده از ظرفيت‌هاي بخش خصوصي در حوزه فضايي وجود نداشته است و اصولا تفكر و اعتقادي هم در اين رابطه مشاهده نشده است. در زماني‌كه سازمان فضايي زير نظر وزارت مخابرات فعال بود زمينه‌سازي‌هاي مهم و كليدي بين بخش خصوصي و سازمان فضايي وقت شكل گرفت و چارچوب همكاري...
قابلیت‌های انکارناپذیر بخش خصوصی
طي پنج سال گذشته هيچ سياست مشخصي در رابطه با استفاده از ظرفيت‌هاي بخش خصوصي در حوزه فضايي وجود نداشته است و اصولا تفكر و اعتقادي هم در اين رابطه مشاهده نشده است. در زماني‌كه سازمان فضايي زير نظر وزارت مخابرات فعال بود زمينه‌سازي‌هاي مهم و كليدي بين بخش خصوصي و سازمان فضايي وقت شكل گرفت و چارچوب همكاري بين دولت و بخش خصوصي در قالب موافقت نامه جامعي به امضا طرفين رسيد. باوجود اينكه پنج سال از تاريخ امضاي موافقت‌نامه مذكور مي‌گذرد با اين حال فعال‌سازي موافقت نامه مذكور مي‌تواند شرايط لازم براي استفاده از ظرفيت‌هاي بخش خصوصي را فراهم کند.
منبع: سیناپرس

داخلی |

نظر شما

پربازدیدکننده ترین خبر

کوتاه و خواندنی، نخستین اتصال دو سفینه سرنشین‌دار چه وقت انجام شد؟

روز ۱۴ژانویه ۱۹۶۹سفینه سایوز-۴ (Soyuz) با یک سرنشین به نام ولادیمیر شاتالف به فضا پرتاب شد. یک روز بعد باریس والینف ، الکسی یلیسیف و یوگنی خرونف با سایوز-۵ راهی مدار زمین شدند. این سفینه بعد از رسیدن به مدار تعیین شده، به ردیابی سایوز-۴ پرداخت و ان را در فضا پیدا کرد. پس از آن دو ناو در حالی که هرکدام با سرعتی در حدود ۳۰هزار کیلومتر در ساعت حرکت می کردند، کم کم به هم نزدیک شدند و سرانجام عمل اتصال صورت گرفت. پس از الحاق دو سفینه ، یلیسیف و خرونف در حالی که لباس مخصوصی به تن داشتند از سایوز-۵ بیرون آمده، با یک راهپیمایی خود را به سایوز-۴ رساندند و به درون آن راه یافتند. آن گاه دو سفینه از هم جدا شدند. به این ترتیب سایوز-۴ با سه سرنشین و سایوز-۵ با یک سرنشین به زمین بازگشتند. این نخستین اتصال دو سفینه سرنشین‌دار همچنین نخستین جابه جایی سرنشین در یک سفر فضایی بود.