1397/03/06

استفاده از هوش مصنوعی در تحلیل کهکشان ها

دانشمندان با استفاده از یک روش یادگیری ماشینی به نام "یادگیری عمیق" موفق شده اند تجزیه تحلیل کهکشان ها را توسعه دهند. این فناوری اغلب در تشخیص چهره، تصویر و گفتار مورد استفاده قرار می گیرد. درواقع محققان از شبیه سازی کامپیوتری شکل گیری کهکشان ها، برای آموزش الگوریتم یادگیری هوش مصنوعی استفاده کردند و...
استفاده از هوش مصنوعی در تحلیل کهکشان ها

دانشمندان با استفاده از یک روش یادگیری ماشینی به نام "یادگیری عمیق" موفق شده اند تجزیه تحلیل کهکشان‌ها را توسعه دهند. این فناوری اغلب در تشخیص چهره، تصویر و گفتار مورد استفاده قرار می گیرد. درواقع محققان از شبیه‌سازی کامپیوتری شکل گیری کهکشان‌ها، برای آموزش الگوریتم یادگیری هوش مصنوعی استفاده کردند و از دستاوردهای آن در تحلیل تصاویری که توسط تلسکوپ فضایی هابل از کهکشان‌ها گرفته شده بود، بهره بردند. درواقع هوش مصنوعی از این الگوریتم برای آموزش خود استفاده میکند تا بتواند با استفاده ازتصاویر شبیه سازی شده، مراحل مختلف تکامل کهکشان‌ها را تشخیص دهد. دیویدکو (David Koo) استاد برجسته نجوم و فیزیک نجومی دانشگاه سانتا کروز در این خصوص گفت:" این آغاز یک زمان بسیار هیجان انگیز برای استفاده از هوش مصنوعی پیشرفته در نجوم است."

منبع: dailystar