یک شرکت خصوصی هندی به دنبال جایزه ماه‌نورد گوگل

0 751

سرمایه‌گذاری کشورهای آسیای میانه و شرق دور در بحث فناوری فضایی قابل‌تأمل است. فراهم کردن بودجهٔ کلان برای انجام طرح‌های بزرگ و همچنین پرورش نیروهای انسانی ازیک‌طرف و همچنین راه‌اندازی گروه‌ها و شرکت‌های خصوصی فضایی در سطح جامعه از طرف دیگر، از سیاست‌های شایان توجهی است که کشورهای مختلف آسیایی در پیش‌گرفته و چشم‌اندازهایی پرقدرت برای تسخیر فضا ترسیم کرده‌اند. هند به‌عنوان یکی از این کشورها، سیاست خود را در این راستا مستحکم کرده است و به‌طور مشخصی به گروه‌های تحقیقاتی فضایی بها می‌دهد. یکی از این گروه‌ها، “گروه اندس”(Team Indus) است.

“راحل نارایان” (Rahul Narayan) مسئول گروه تحقیقاتی فضایی “تیم اندس”، طی مصاحبه با سایت فضایی “اسپیس واچ می” (spacewatchme) به معرفی گروه اندس پرداخت و بیان کرد:”عواملی همچون پتانسیل بی‌کران موجود در فضا، چالش‌های جدید مهندسی، عدم قطعیت در شرح وضعیت فعلی سیارهٔ زمین و نکات جذاب و بحث‌برانگیز اکتشافات فضایی موجب شده است تا روزبه‌روز به انگیزهٔ گروهمان افزوده شود.”

گروهی کوچک ولی با ایده‌های جدید در فناوری فضایی

وی این‌گونه به معرفی شرکت پرداخت:” TeamIndus، شرکتی خصوصی است واقع در بنگلور هند که تنها شرکت‌کننده هندی در مسابقهٔ طراحی ماه‌نورد گوگل موسوم به “Google Lunar X-Prize” به‌حساب می‌آید. مسابقه و رویدادی که نام گوگل در ابتدای آن جای خوش کرده، اشاره به مسابقه‌ای بین‌المللی برای بنیان نهادن شرکتی دارد که بتواند با ایده‌های نو و تازه، فضاپیمایی را روی خاک مریخ بنشاند.”

نارایان ادامه داد:” تیم ایندس، دلایل قانع‌کننده‌ای برای شرکت در این مسابقه دارد. اگر رقابت را برنده شوند، 20 میلیون دلار از گوگل خواهند گرفت و اولین شرکت خصوصی خواهند شد که روی ماه فرود خواهند آمد. اگر به‌طور کل موفقیت از آن گروه ایندس شود، به دستاوردی می‌رسند که آژانس فضایی کشور هند هنوز به آن دست نیافته است: فرود آوردن سالم فضاپیمایی روی کره ماه.”

چشم‌اندازهای گروه اندس تا سال 2030 میلادی

راهل نارایان در ادامهٔ صحبت‌های خود به بیان چشم‌اندازهای شرکت پرداخت و گفت:” شرکت امیدوار است با رواج فناوری فضایی تا دههٔ آینده، بتوان از تمامی پتانسیل کشورها بهره برد و همچنین تمامی کشورها را از خدمات فضایی بهره‌مند ساخت. از طرفی با تلاش‌ها و کوشش‌های شرکت ما و دیگر پیشروان صنعت فضایی، دسترسی سیارهٔ مریخ و کرهٔ ماه برای مقاصد گردشگری و علمی فراهم شود.”

این مهندس هندی تبار در تکمیل حرف‌های خود، افزود:”با گسترش نظارت بر زمین و گرفتن اطلاعات از داده‌های ماهواره‌ای و همین‌طور توسعهٔ حمل‌ونقل‌های فضایی، می‌توان گفت که فناوری فضایی محرکی بزرگ برای چهارمین انقلاب صنعتی دنیا است. شرکت ایندس امیدوار است که با پیشرفت خدمات فضایی، ارتباطات انسانی بیشتر شود و صلح زیبایی برجهان حاکم شود.”

منبع spacewatchme
با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=705
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها